اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..





اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 24 خرداد 1394 / کد مطلب: 9970 / نظرات: 0

دکتر بینش :


شاخص آموزشی ما در سطح استان مطلوب است


شاخص آموزشی ما در سطح استان مطلوب است مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت : از اولویت ها و سیاست های کاری آموزش و پرورش این شهرستان پایین آوردن نورم و تعداد دانش آموزان و ارتقای سطح کیفیت آموزش است.
دکتر مرتضی بینش در جمع خبرنگاران اظهار کرد : با همدلی ،همرنگی ، همفکری معاونت های این اداره ، فرایندهای آموزشی را خوب انجام داده چنانکه شاخص آموزشی ما در سطح استان مطلوب است
وی افزود : در کیفیت آموزش با توجه به ارتقا تعالیم و کیفیت آموزشگاهی طرحی را در سبزوار برای اولین بار در سه مرحله برنامه ریزی ، اجرا و ارزشیابی آغاز کرده که با کمک مدیران در جهت توانمندی معلمان والدین و دانش آموزان بوده است.
مدیر آموزش و پرورش سبزوار موفقیت های کسب شده چالش ها و اولویت ها آینده در سه حوزه پشتیبانی و کمک به در آمد ها و تجاری سازی و تولیدات داخلی بحث آموزشی و پرورشی برگزار همچنین گفت : اصحاب رسانه قطعا ما را در برنامه ریزی بهتر جهت تحقق اهداف آموزشی یاری می کنند.
وی ادامه داد : خبرنگاران با انتشار اخبار صحیح و به موقع آموزشی و فرهنگی جامعه ، همشهریان و والدین را با فرایندها و رسالت آموزش و پرورش آشنا می نمایند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش سبزوار نیز گفت : مهمترین استراتزی برای رسیدن به وضع مطلوب طرح عملیاتی است لذا سنجش وضع موجود و حرکت به سمت شاخص ها در همین جهت است.
سید رضا خاتم پور افزود : یکی از راهها برون رفت مشکلات اقتصادی آموزش پرورش، آموزش همراه با تولید است که همراه با آموزش رشته ها فنی حرفه ای دانش آموزان را به سمت تولیدات دلالت دهیم تا با اعتماد به نفس بالا آماده بازار کار شوند.
وی با اشاره به کسب موفقیت های دانش آموزان شهرستان سبروار در رشته های تحصیلی و مسابقات مختلف در استان گفت : 600 درصد رشد در هفت درصد کرسی های ممتاز دانشگاهی داشته ایم.
معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش سبزوار هم چهار حیطه رفاهی ، اقتصادی و در آمد زایی ، توسعه فضاهای آموزشی و بهسازی و تجهیزات مدارس را از اهداف این معاونت دانست.
حسن محرابی توسعه فضاهای آموزشی و توانمند سازی مدارس مناطق محروم را اولویت های کاری مهم بر شمرد.
معاون پژوهشی و برنامه ریزی آموزش و پرورش سبزوار پژوهش همکاران را حول سه محور پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی ذکر کرد.
حسن مهری گفت : در هفته پژوهش ، طرح پژوهش آنلاین را برای اولین بار در مدارس برای دانش آموزان برگزار کردیم تا همه دانش آموزان با این شیوه با کار پزوهشی آشنا شوند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش سبزوار نیز کمبود فضای آموزشی ، مدارس قدیمی و بالا بودن نورم دانش آموزان و کمی نیرو های توانمند تدریس در این مقطع را از عمده چالش ها دانست.
عبدالله حکم ابادی با بیان اینکه در آموزش پرورش صرفه جویی نیرو یک ضایعه است افزود : آموزش و پرورش یک ابر نهاد است که همه سازمانهای اجتماعی را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی عدالت آموزشی را اصل مهم در آموزش پرورش دانست و گفت : توانمندسازی همه مدارس به تجهیزات و اموزش سطح بالا ضروری است.

 به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش سبزوار ،معاون مدیر کل و مدیر آمورش و پرورش سبزوار گفت: با تفاهم نامه صورت گرفته بین آموزش و پرورش و دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به قبول شدگان مقرری پرداخت خواهد شد.

دکتر مرتضی بینش در نشست خبری که با حضور معاونین حوزه های مختلف آموزش و پرورش با خبرنگاران برگزار شد با بیان این مطلب گفت: در این تفاهم به دانش آموزان سبزواری که با رتبه کمتر از 100 در دانشگاه حکیم حضور پیدا کنند  تا دو سال ماهانه 5 میلیون ریال مقرری  پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: براساس همین تفاهم نامه دانش آموزان سبزواری که بتوانند با رتبه های کمتر از 500 در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار حضور پیدا کنند نیز دوسال  و ماهانه 3میلیون ریال کمک هزینه تحصیلی دریافت خواهند کرد.

این مسئول همچنین با اشاره به تفاهم صورت گرفته با دانشگاه حکیم تصریح کرد: این دانشگاه با ایجاد یک واحد آموزشی ابتدایی در محل دانشگاه دانش اموزان را با روش های جدید علمی و آموزشی و به روز دنیا آموزش خواهند داد.

وی در ادامه به موضوع ثبت نام دانش آموزان در مدارس اشاره کرد و گفت: تمام مدارس ابتدایی از اواسط خرداد ماه ثبت نام دانش آموزان را آغاز کرده و آموزشگاههای متوسطه اول و دوم نیز از اوایل تیرماه ثبت نام دانش آموان را آغاز خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره تفاهم نامه صورت گرفته  با بخشداری روداب خاطر نشان کرد: درصورت همکاری مردم بخش روداب  واحد آموزشی خیر ساز ملا زاده روستای ملوند در مقطع متوسطه تبدیل به شبانه روزی خواهد شد

این مسئول  در ادامه با اشاره به  اقدامات پژوهشی صورت گرفته در آموزش و پرورش خاطر نشان کرد : با ایجاد مرکز شهید پژوهی در همایش شاهدان قلم بیش از 270 اثر فاخر با حضور 800  معلم و فرهنگی  و بیش از 140 اثر دانش آموزی جمع آوری شد.

معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش سبزوار نیز سخنانی با اشاره به توفیقات صورت گرفته در حوزه متوسطه گفت:  ارتقا و تعالی مدیریت به صورت پایلوت در سطح 22 واحد آموزشی در سبزوار اجرایی شد.

سید رضا خاتم پور ادامه داد: در تلاشیم به رغم وضعیت خوب موجود آن را به سمت وضعیت مطلوب برسانیم .

وی با اشاره به تشکیل ستاد کنکور شهرستان و تاثیر آن بر رشد قبولی دانش آموزان در زشته های دانشگاهی معتبر  خاطر نشان کرد: به طور در سال 92 قبول شدگان رشته پزشکی در سبزوار تنها 9 نفر بودند که در سال 93 این تعداد به 64 نفر رسیده است .

وی همچنین توسعه متوازن رشته های فنی حرفه ای و کاردانش را یاد آور شد و گفت: توجه به این رشته ها باعث ایجاد اشتغال های پایدار در جامعه خواهد شد.

معاون  پشتیبانی وو توسعه مدیریت آموزش و پرورش سبزوار نیز با شاره به ایجاد هنرستانهای همجوار گفت: این هنرستانها در محل شهرک های صنعتی و کارخانه ها احداث خواهد شد تا کارآموزان بهتر با محیط کار وصنعت آشنا شوند.

حسن محرابی با اشاره کمبود فضای آموزشی در سبزوار گفت:  با احداث دو واحد آموزشی بالغ بر 13 میلیارد ریال در شرق و شمال شرق سبزوار تا حدودی در حاشیه های شهر کمبود فضای آموزش مرتفع خواهد شد.

وی تجاری سازی هنرستانها را یاد آور شد و گفت:ایجاد تعمیرگاه ویژه فرهنگیان و مرکز فروش محصولات هنرستانها از این جمله می باشد.

وی همچنین به تهاتر صورت گرفته با شهرداری سبزوار گفت: در راستای حفظ آثار فرهنگی و توجه مسافران به آثار تاریخی و ارتباط بین 7 اثر تاریخی میدان کارگر ، سالن فرهنگی وهنری شهید هاشمی نژاد در اختیار شهرداری قرار گرفته و به ازای  آن زمینهای مناسبی در قسمت های مختلف شهر در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد.

معاون پژوهش و برنامه ریزی نیروی انسانی مدیریت آموزش و پرورش سبزوار نیز با اشاره به حوزه کاری این معاونت گفت: ساماندهی نیروی انسانی  برپایه تخصصی کردن آموزش ها از جمله برنامه های این معاونت بوده است .

حسن مهری ادامه داد: در قسمت پژوهش و اقدام پژوهی بیش از 300  اثر به دبیرخانه این معاونت ارسال شده که باعث شده است تا قطب شهید فرومندی رشد  قابل توجهی در این زمینه داشته باشد.

معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش سبزوار نیز در سخنانی گفت: توزیع نامناسب دانش آموزی باعث شده تا از جمعیت 27 هزارنفری دانش آموزی بیش از 23هزار نفر در 190 آموزشگاه و 4 هزار نفر در 100 واحد آموزشی حضور داشته باشند.

عبداله حکم آبادی ادامه داد: این توزیع دانش آموزی در سطح  شهرستان باعث شده تا با کمبود 150 معلم روبرو باشیم .

وی در عین حال  به برنامه ها و ابتکارات صورت گرفته در این حوزه اشاره کرد و گفت: اجرای آزمونهای تحصیلی ، کیفیت بخشی در مدارس ابتدایی اجرای طرح های جابر بن حیان و دست نوشته های طلایی و توجه به معلمان عشایری از جمله برنامه های انجام شده می باشد.

معاون  پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آمزوش و پرورش سبزوار نیز در سخنانی با اشاره به دستاوردهای صورت گرفته در این حوزه گفت: خوشبختانه در مسابقات فرهنگی و هنری و نمازو قران این شهرستان رتبه های مناسب استانی و کشوری بدست آورده است .

علی مهرآرا با اشاره به آغاز برپایی کلاسهای اوقات فراغت گفت: این کلاسها در بیش از 50پایگاه و در 72 رشته تشکیل خواهد شد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.