اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..





اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 12 آبان 1402 / کد مطلب: 15198 / نظرات: 0

وزیر آموزش و پرورش:


معلمان خرید خدمات به نیروهای قرارداد کار معین تبدیل می‌شوند


معلمان خرید خدمات به نیروهای قرارداد کار معین تبدیل می‌شوند وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نیروهای خرید خدمات برای ورود به آموزش و پرورش باید در آزمون شرکت کنند، گفت: پیشنهادم این بوده که این معلمان به نیروهای قرارداد کار معین تبدیل شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا مراد صحرایی شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار مهر درخصوص تعیین تکلیف معلمان خرید خدمات، اظهار داشت: ما امسال معلمان خرید خدماتی بجز قدیمی‌ها به کار نگرفتیم به این دلیل که این‌ها تعیین تکلیف نمی‌شوند و همواره وضعیت آنان به معضلی تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: قانون گذار راه ورود معلمان خرید خدمات را تنها از طریق آزمون تعیین کرده است و راه دیگری برای آن ندارد و آموزش و پرورش نیز مجری قانون است.

۴ هزار معلم خرید خدمات تبدیل وضعیت شدند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در آزمونی که امسال برگزار شد چهار هزار نفر معلم خرید خدمات تبدیل وضعیت شدند، اضافه کرد: حدود ۱۸ هزار نفر نیروی خرید خدمات باقی ماندند که آنان باید در آزمون شرکت کنند و ما برای آنان اولویت‌هایی خواهیم داشت.

صحرایی خاطرنشان کرد: پیشنهاد من این بوده است که نیروهای خرید خدمات به جای شرکتی بودن که بواسطه این شرایط بخشی از حقوق آنان را برداشت می‌کنند و بیمه این نیروها پیوسته نیست، به نیروی قرارداد کار معین تبدیل شوند که زیر نظر دولت بیمه را پرداخت کنند تا در آزمون‌ها شرکت کنند.

وی افزود: سوابق نیروهای خرید خدماتی از زمانی که از طریق آزمون پذیرفته شوند در نظر گرفته می‌شود.

مسیر رشد معلمان ترسیم شده است

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار مهر درخصوص برنامه این وزارتخانه برای رفع خلاء ارتباطی بین معلمان و دانش آموزان ابراز داشت: در مسیر رشد معلمان که ترسیم شده و بزودی در قالب یک آئین نامه ملی ابلاغ خواهد شد دوره‌های ویژه ای برای ارتباط مؤثر بین معلمان و دانش آموزان و والدین طراحی شده است و متخصصان به میدان آمدند.

صحرایی ادامه داد: از انجمن‌های علمی مختلف برای این مهم کمک گرفتیم که دوره‌های ویژه‌ای برای شکستن و از بین بردن خلاء روابط شناختی بین معلمان و دانش آموزان  برگزار کنیم و معلمان جدید نسبت به قدیمی‌ها بسیار متفاوت هستند.

وی همچنین درخصوص تأثیر معدل در نتیجه آزمون سراسری گفت: تأثیر قطعی آزمون کنکور سراسری در سال ۱۴۰۲، ۵۰ درصد و تأثیر قطعی نمرات پایه دوازدهم نیز ۵۰ درصد بود.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص فرونشست مدارس اصفهان نیز اظهار داشت: این موضوع توسط سازمان نوسازی مدارس در دست مطالعه است و تلاش می‌کنیم که مدارس آسیب دیده را بازسازی کنیم ضمن اینکه ساخت مدارس جدید را در دستور کار داریم.
کد خبر




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.