اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 3 ارديبهشت 1403 / کد مطلب: 15329 / نظرات: 0


ساخت یادمان آرامگاه استاد حمید سبزواری آغاز شد


ساخت یادمان آرامگاه استاد حمید سبزواری آغاز شد  شهردار سبزوار گفت: عملیات ساخت یادمان استاد حمید سبزواری، پس از تایید و تصویب طرح در انجمن مفاخر ایران، توسط خادمان مردم در سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری سبزوار آغاز شد.

میثم حسین آبادی اظهار کرد: این یادمان که در محل آرامگاه پدر شعر انقالاب ساخته می‌شود به صورت سازه فلزی و با نمای آجری سنتی طراحی شده است.

به گزارش ایرنا، سال گذشته تفاهم‌نامه ساخت یادمان استاد حمید سبزواری، پدر سرودهای انقلاب، بین شهرداری و شورای اسلامی شهر سبزوار با انجمن‌ آثار و مفاخر فرهنگی به امضا رسیده بود.

به گزارش ایرنا، حسین آقاممتحنی، معروف به حمید سبزواری، شاعر معاصر، که پدر شعر انقلاب لقب گرفته است در سال ۱۳۰۴ در شهر سبزوار به دنیا آمد و سحرگاه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ در ۹۱ سالگی در یکی از بیمارستان‌های تهران چشم از جهان فروبست که در روز ۲۶ خرداد در بوستان جانبازان شهر سبزوار به خاک سپرده شد.

از آثار استاد سبزواری می‌توان به دیوان اشعار و مجموعه های شعری کاروان سپیده، یاد یاران، سرود درد، گزیده ادبیات معاصر و سرود سپیده اشاره کرد.

کسب نشان درجه یک فرهنگ و هنر در سال ۱۳۷۱، انتخاب به عنوان چهره ماندگار دوره سوم در سال ۱۳۸۲ و کسب نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر در سال ۱۳۹۳ از افتخارات این شاعر انقلابی است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.