اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 25 فروردين 1403 / کد مطلب: 15326 / نظرات: 0


۲۱۲ پرونده تجاوز به منابع طبیعی در سبزوار تشکیل شد


۲۱۲ پرونده تجاوز به منابع طبیعی در سبزوار تشکیل شد  رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: ۲۱۲ پرونده تخلف و تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان در سال گذشته تشکیل شد.

عباسعلی کیانی‌فرد افزود: از این تعداد پرونده ۱۴۵ مورد تخریب و تصرف اراضی، ۱۴ مورد قطع و ریشه‌کنی گیاهان مرتعی و بیابانی و ۵۳ مورد چرای غیرمجاز دام بوده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این در قالب ۴۸ پرونده خلع ید از متخلفان در مساحت ۳۸۰ هزار متر مربع، زمین های تصرف شده این شهرستان به دولت بازگردانده شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار با بیان اینکه از سطح ۷۲۰ هزار هکتار گستره شهرستان، ۶۰۰ هزار هکتار عرصه‌ منابع طبیعی و زیر نظارت این اداره است، گفت: برابر استانداردهای سازمانی ۲۰ مامور برای حفاظت از این عرصه ها مورد نیاز است در حالی که هم اکنون تنها ۲ مامور در سبزوار این مسوولیت را برعهده دارند.

وی با اشاره به برقراری گشت های مشترک یگان های حفاظت امور اراضی، محیط زیست، راه و شهرسازی و میراث فرهنگی افزود: برای حفظ حقوق بیت المال و مقابله با زمین خواری، تخریب اراضی و میراث فرهنگی، در هماهنگی با دادستان، گشت های مشترک شورای حفظ حقوق بیت المال در طول سال فعال است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار از همه مردم خواست با رعایت اصول حفظ و نگهداری منابع طبیعی، از آسیب رساندن به درختان، جنگل ها، مراتع و دیگر عناصر طبیعت و آلوده کردن محیط زیست خودداری کنند.
کیانی فرد ادامه داد : مردم ضمن پاسداشت طبیعت و پرهیز از آلودگی و تخریب عرصه‌های طبیعی، در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی های احتمالی در عرصه های جنگلی، مرتعی و اراضی ملی، مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ و سامانه ۱۳۹به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.