اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..





اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 15 مهر 1402 / کد مطلب: 15165 / نظرات: 0


آموزش ۲۷ هزار سوادآموز در خراسان‌ رضوی هدف‌گذاری شد


آموزش ۲۷ هزار سوادآموز در خراسان‌ رضوی هدف‌گذاری شد رییس اداره ساماندهی دوره‌های سودآموزی خراسان رضوی گفت: شرکت ۲۷ هزار نفر سوادآموز استان در دوره‌های مختلف نهضت سوادآموزی طی سال تحصیلی جدید هدف‌گذاری شده است.

عباس پویان‌مهر روز شنبه در نشستی با مسوولان سوادآموزی "قطب شهید فرومندی" در شهرستان سبزوار افزود: این تعهد سوادآموزی استان برای جامعه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال در دوره‌های سه‌گانه سواد، انتقال و تحکیم هدف‌گذاری و مقدمات جذب آنها نیز فراهم شده است.

وی اظهار داشت: با اقدامات سازمان نهضت سوادآموزی، سامانه های این نهاد باز و کلاس‌گذاری سال ۱۴۰۲ در دوره‌های مختلف سوادآموزی در حال انجام است در حالی که این روند در سال تحصیلی گذشته با تاخیر و از آذرماه شروع شده بود.

پویان‌مهر افزود: در حوزه ۶ شهرستان غرب خراسان رضوی، موسوم به قطب شهید فرومندی نیز ۲۱۰ آموزش دهنده فعال، در سال تحصیلی جاری کار آموزش بیش از ۲ هزار سوادآموز را در دورهای سه گانه بر عهده دارند.

آموزش ۲۷ هزار سوادآموز در خراسان‌ رضوی هدف‌گذاری شد

رورت تبیین خدمات انقلاب و اهمیت انتخابات پیش رو

رییس اداره ساماندهی دوره های سودآموزی خراسان رضوی در بخش دیگری گفت: انقلاب اسلامی خدمات و دستاوردهای فراوانی در حوزه های مختلف داشته، که یکی از آنها نهضت مبارزه با بی‌سوادی بوده است.

پویان مهر افزود: یکی از ماموریت های آموزش دهندگان در راستای افزایش امید در کنار آموزش سواد، بیان دستاوردهای انقلاب به سوادآموزان در عرصه های مختلف است.

وی ادامه داد: اسفند امسال نیز رویداد بزرگ انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم که انتظار می رود آموزش دهندگان در کنار دیگر مسوولان، جامعه هدف خود را به حضور پرشور در پای صندوق رای دعوت کنند تا با انتخابی آگاهانه زمینه راهیابی نمایندگان انقلابی، ولایتمدار، پاکدست و پرتلاش فراهم شود.

رییس نهضت سوادآموزی سبزوار نیز گفت: ۹۰۰ نفر در این شهرستان در سال تحصیلی گذشته از آموزش‌های سوادآموزی در سه دوره سواد، انتقال و تحکیم سواد بهره‌مند شدند.

عبدالمجید شجاع اظهار داشت: سهمیه شهرستان سبزوار برای جذب سوادآموزان در سال تحصیلی گذشته ۹۰۰ نفر تعیین شده بود که این هدف‌گذاری به طور کامل محقق شد.

وی افزود: برای رفع بی سوادی در این شهرستان باید تمامی دستگاه‌های اجرایی همچون مرکز فنی و حرفه ای، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، مرکز بهداشت و درمان و اداره ثبت احوال، که با نهضت سوادآموزی ارتباط بیشتری دارند در شناسایی و پایش بی سوادان مشارکت کنند.

در این نشست کارشناسان سوادآموزی غرب خراسان رضوی نیز با بیان دیدگاه‌های خود در جریان فرایند کلاس‌گذاری سال تحصیلی جدید سوادآموزی قرار گرفتند.

مرکز شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.