اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..





اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 18 شهريور 1402 / کد مطلب: 15124 / نظرات: 0


۹۰۰ سبزواری از آموزش‌های نهضت سوادآموزی بهره‌مند شدند


۹۰۰ سبزواری از آموزش‌های نهضت سوادآموزی بهره‌مند شدند  رییس نهضت سوادآموزی سبزوار گفت: ۹۰۰ نفر در این شهرستان در سال تحصیلی سپری شده از آموزش‌های سوادآموزی در سه دوره سواد، انتقال و تحکیم سواد بهره‌مند شدند.

عبدالمجید شجاع به مناسبت ۱۷ شهریور روز جهانی سوادآموزی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سهمیه شهرستان سبزوار برای جذب سوادآموزان در سال تحصیلی گذشته ۹۰۰ نفر تعیین شده بود که این هدف‌گذاری به طور کامل محقق شد.

وی تصریح کرد: رویکردهای نهضت سوادآموزی از سنتی به شیوه جدید و تلفیقی تغییر یافته است چنانکه آموزش دهندگان شمار بیشتری از سواد آموزان را با ۹ شیوه متنوع در سه دوره آموزش جذب می کنند.

رییس نهضت سوادآموزی سبزوار گفت: در سال جاری آمار بازماندگان از تحصیل نیز به جامعه هدف نهضت سواد آموزی افزوده شده و جامعه آماری آن از ۶ سال تا ۶۵ سال را دربرگرفته است.

شجاع افزود: آمار بی سوادی در شهرستان سبزوار در این رده سنتی ۹ هزار و ۲۴ نفر است که رشد باسوادی جمعیت با اجرای طرح شتاب‌بخشی و مدرسه محوری در دستور کار شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان قرار گرفته است.

وی افزود: همچنین ۲ مرکز یاددهی و یادگیری سواد در این شهرستان فعال هستند که علاوه بر سوادآموزی در این مراکز، نسبت به موضوعات مهمی همچون مهارت‌آموزی، ایجاد اشتغال و تولید نیز به طور ویژه‌ توجه شده است.

رییس نهضت سوادآموزی سبزوار گفت: برای رفع بی سوادی در این شهرستان باید تمامی دستگاه‌های اجرایی همچون مرکز فنی و حرفه ای، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، مرکز بهداشت و درمان و ثبت احوال، که با نهضت سوادآموزی ارتباط بیشتری دارند در شناسایی و پایش بی سوادان مشارکت کنند.

مرکز شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.