اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..





اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 27 شهريور 1402 / کد مطلب: 15137 / نظرات: 0


تامین معلم مدارس چالش جدی آموزش و پرورش سبزوار است


تامین معلم مدارس چالش جدی آموزش و پرورش سبزوار است  معاون مدیرکل و رییس آموزش و پرورش سبزوار گفت: تامین معلم، چالش جدی آموزش پرورش این شهرستان در آستانه بازگشایی مدارس است که برخی اقدامات برای جبران این کمبود انجام شده است.

 سیدولی‌الله حسینی روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش سبزوار افزود: این شهرستان با کمبود حدود ۲۰۰ آموزگار در دوره ابتدایی و ۲ هزار ساعت، معادل ۱۰۰ معلم در متوسطه اول مواجه است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته تلاش می شود در سال تحصیلی جدید، هیچ کلاس درسی بدون معلم نماند.

وی تصریح کرد: نهایت سعی ما آن است که با ساماندهی نیروهای ورودی‌ دانشگاه فرهنگیان، بهره‌گیری از استخدام‌های جدید ماده ۲۸، حق‌التدریس شاغلان و نقل و انتقال فرهنگیان، نیروهای خرید خدمات آموزشی، مشکل کمبود معلم در شهرستان سبزوار برطرف شود.

مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: تصویب مجوز به کارگیری معلمان بازنشسته به مدت ۲۴ ساعت در هفته، شرایطی را فراهم کرده است که از این نیروهای توانمند برای پر کردن بخشی از این خلاء نیروی آموزشی استفاده شود.

تامین معلم مدارس چالش جدی آموزش و پرورش سبزوار است

مدارس سبزوار مهیای سال تحصیلی جدید

مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: با تمهیدات اندیشیده شده و برنامه ریزی صورت گرفته، مدارس شهرستان برای استقبال از دانش آموزان در سال تحصیلی جدید مهیا شده است.

حسینی افزود: با توجه به تقارن ماه مهر با هفته دفاع مقدس، "زنگ ایثار" و شروع سال تحصیلی همزمان با سراسر کشور اول مهرماه در مدارس شهرستان سبزوار نواخته می شود.

مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: یکی از رویکردها در این نهاد، اجرای عدالت آموزشی و تربیتی است که بدین منظور از معلمان توانمندتر در تمامی مدارس شهری و روستایی و حاشیه شهر استفاده می شود.

وی افزود: با رویکرد عدالت آموزشی اعتقاد داریم بهترین مدرسه، نزدیکترین مدرسه به محل سکونت دانش آموز است و با تحقق این موضوع حجم زیادی از ترافیک شهری و هدررفت وقت دانش آموزان برای رفت و آمد به مدارس برطرف می شود.

وی ادامه داد: همچنین شرکت های سرویس مدارس ساماندهی شده اند و اولیا برای بهره مندی از خدمات سرویس مستقیم به این شرکت ها مراجعه می کنند.

حدود ۶۰ هزار دانش‌آموز در ۲۸۹ مدرسه شهرستان سبزوار تحصیل می کنند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.