اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..





اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 23 آذر 1392 / کد مطلب: 7495 / نظرات: 0

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی :


کیفی سازی مدارس از مهمترین اولویت های کاری است


کیفی سازی مدارس از مهمترین اولویت های کاری است مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت : کیفی سازی مدارس و ایجاد مدارس کیفی از مهمترین اولویت های کاری است .

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، سیدجواد حسینی روز شنبه در جمع مسوولان ، فرهنگیان و خیران در سبزوار افزود : بر مبنای مدرسه کیفی دیگر مدرسه قوی یا ضعیف ، مدیران کارآمد و ناکارآمد ، معلمان توانمند و یا ناتوانمند در مدارس نداریم.

وی با تاکید بر باز شدن مدارس کیفی، اظهار داشت : مدرسه کیفی برمبنای رهنمودهای امام راحل (ره)، مقام معظم رهبری و سند تحول بنیادین و حاصل همه اسناد بالادستی آموزش و پرورش است.

وی گفت : مدرسه کیفی مدرسه بدون نقص با معلمان توانمند و مدیران ارزش مدار بر مبنای اهداف مقدس تعلیم و تربیت است و این مدرسه باید تمام اقدامات و تصمیمات آموزش و پرورش در کف مدرسه خود را نشان دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه تا سال 1970 همگان به آموزش و پرورش به نگاه مقدس نگاه می کردند و پس از آن بود که انتقادهایی بر عملکرد این نهاد مطرح شد.

وی اظهار داشت : کمبود خلاقیت و نوآوری ، تفکر همگرا ، عدم کاربردی بودن مسائل آموزشی در مدارس و حافظه گرایی از جمله انتقاداتی بود که توسط منتقدان مطرح شد .

حسینی اظهار داشت : نمره محوری، بیست گرایی ، تاکید بیش از اندازه دانش آموزان به تست های کنکور و سعی بی حد و حصر ویران کننده کنکور از آفات آموزش و پرورش است .

وی با انتقاد از نابرابری اقتصادی و اجتماعی در مدارس اظهار داشت : متاسفانه نظام های آموزشی نابرابری اجتماعی و اقتصادی بیرون مدرسه را در داخل مدرسه تثبیت ، تشدید و تشریع می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تاکید بر تثیت ارزشها و اصلاح روشها در آموزش و پرورش هم گفت : یکی از شعارهای اصلی من در حوزه آموزش و پرورش استان توجه و تثبیت ارزشها با تغییر روشها است .

وی همچنین با تاکید بر توسعه مشارکت های مردمی عنوان کرد : دو هزار و 500 نفر در استان خراسان رضوی در امر مدرسه سازی فعال هستند.

حسینی با اظهار اینکه خیرین مدرسه ساز دو برابر دولت در امر مدرسه سازی همکاری داشته اند، افزود : مدرسه سازی موجب محقق شدن بزرگترین رسالت پیامبران یعنی تعلیم و تربیت است.

نماینده مردم شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به جایگاه رفیع علم و دانش گفت: تمام موفقیتهای کشور در ابعاد مختلف حاصل تلاش معلمان در مدارس بوده است.

رمضانعلی سبحانی فر همچنین با تاکید در بعد منزلت معلمان و تلاش مجموعه آموزش و پرورش هم در این بعد، افزود : ادامه بیمه طلایی فرهنگیان ، کارت سفر و خرید ، رتبه بندی معلمان از جمله این اقدامات است .

وی با اشاره به مصوبات مجلس در فروش و تغییر کاربری اموال غیر منقول آموزش و پرورش ، افزود: این اقدام کمک بزرگی به پیشرفت اقتصادی آموزش و پرورش خواهد کرد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.