اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..





اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 12 شهريور 1392 / کد مطلب: 6751 / نظرات: 0


پانزدهمين كنفرانس شيمي معدني ايران در سبزوار آغاز به كرد


پانزدهمين كنفرانس شيمي معدني ايران در سبزوار آغاز به كرد پانزدهمين كنفرانس شيمي معدني ايران روز سه شنبه با حضور شماري از مسوولان كشوري ، شيمي دانان برجسته ، دانشجويان و اساتيد شيمي در دانشگاه حكيم سبزواري آغاز به كار كرد .

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ايرنا ، دبير علمي پانزدهمين كنفرانس ملي شيمي معدني در آيين افتتاح اين كنفرانس هدف از برپايي آن را ايجاد فرصتي مناسب براي ارايه آخرين و جديدترين دستاوردهاي علمي ، پژوهشي در زمينه شيمي معدني و برقراري ارتباط علمي بيشتر و بهتر بين پژوهشگران و همچنين نهادهاي پژوهشي و صنعتي كشور عنوان كرد.
دكتر رضا طيبي با اشاره به آغاز فرآيند اجرايي كنفرانس از پانزدهم فروردين ماه امسال، افزود : آخرين مهلت ارسال مقاله پانزدهم خردادماه تعيين و سپس تا هفتم تيرماه گذشته تمديد شد و نتايج داوري نيز ۳۰ تيرماه اعلام شد.
دبير علمي پانزدهمين كنفرانس ملي شيمي معدني با بيان اينكه ۴۵۸ مقاله علمي به اين دبيرخانه ارسال شد ،اظهار داشت : از اين تعداد ۴۰۸ مقاله پذيرفته شد كه از اين تعداد نويسندگان ۳۴۵ مقاله اعلام آمادگي و ثبت نام كردند.
وي ادامه داد : تعدادي از مقالات در كنفرانس به صورت سخنراني و بقيه به صورت پوستر ارايه مي شود.
وي نانو شيمي ، طيف سنجي تركيبات معدني ، فرآيندهاي كاتاليستي ، بيوشيمي معدني ،شيمي آلي فلزي ، شيمي فرامولكولي، فوتوشيمي معدني ، پليمرهاي معدني ، الكتروشيمي تركيبات معدني ، شيمي سبز ، سنتز و شناسايي تركيبات معدني را از جمله محورهاي اين كنفرانس عنوان كرد .
دكتر طيبي با اشاره به وجود قابليت هاي دانشگاه حكيم سبزواري به عنوان دومين دانشگاه استان خراسان رضوي و نيز وجود منابع معدني غني از جمله كروميت در اين شهرستان، افزود : برگزاري چنين كنفرانس هايي بستر لازم را براي بهره برداري بهتر از اين منابع و امكانات فراهم مي كند.
معاون آموزشي و تحصيلات تكميلي دانشگاه حكيم سبزواري به فعاليت هاي پژوهشي دانشگاه ،موفقيت هاي علمي و چاپ مقالات در مجلات داخلي و خارجي از دانشجويان و اساتيد اين دانشگاه اشاره كرد و گفت : بيش از هزار مقاله از اين دانشگاه در مجلات معتبر بين المللي چاپ شده است.
دكتر طيبي به وضعيت فعاليت هاي پژوهشي گروه شيمي دانشگاه حكيم سبزواري اشاره كرد و افزود : گروه شيمي از گروههاي پيشتاز در بحث فعاليت هاي پژوهشي اين دانشگاه است و بيش از ۱۰۰ مقاله از كل مقالات چاپ شده را به خود اختصاص داده است .
وي ادامه داد : گروه شيمي دانشگاه حكيم سبزواري از سال ۷۸ تاسيس شده و از سال ۸۱ شروع به پذيرش دانشجوي كارشناسي و از سال ۸۷ دانشجوي كارشناسي ارشد كرده است و در سال ۹۱ موفق به پذيرش دانشجوي دكترا شد .
وي اظهار داشت : يكي از ابتكارات شوراي دانشگاه حكيم سبزواري اين بود كه رشته ها و گرايش هاي كلاسيك را با رشته هاي كاربردي جايگزين كنيم كه در اين راستا از سال ۹۱ ظرفيت كارشناسي شيمي محض را ۵۰ درصد كاهش داديم و به جاي آن رشته شيمي دارويي را جايگزين كرديم .
در اين مراسم از دو شيمدان برجسته كشور دكتر سيد جواد صابونچي و دكتر مجتبي باقرزاده تجليل شد.
پانزدهمين كنفرانس شيمي معدني ايران با همكاري انجمن شيمي كشور در روزهاي دوازدهم و سيزدهم شهريورماه جاري در دانشگاه حكيم سبزواري در حال برگزاري است . 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.