اخبار سبزوار پيام : ورزشی





اخبار » ورزشی / تاریخ خبر: 30 خرداد 1392 / کد مطلب: 6207 / نظرات: 0


سرمربی هندبال بانوان ثامن‌الحجج(ع) سبزوار: حل مشکلات مالی در پیشبرد برنامه‌های لیگ موثر است


ناهید قارسی‌ حل مشکلات مالی را در پیشبرد برنامه‌های همسان‌سازی تکنیکی هندبال بانوان موثر دانست.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایسنا، سرمربی تیم هندبال بانوان ثامن‌الحجج (ع) سبزوار  با اشاره به این که پیشبرد برنامه‌های یکسان‌سازی تکنیکی در هندبال باید طبق یک برنامه‌ریزی دقیق انجام شود، اظهار کرد: اگر این برنامه‌ها جزء به جزء حرکت کند و کلاس‌های مربوط به آن ادامه پیدا کند مطمئنا تا چند سال آینده به این هدف دست خواهیم یافت.

وی یکی از عوامل موثر در این برنامه‌ها را مساله کمبود بودجه در برخی از تیم‌های بدون اسپانسر دانست و تصریح کرد: تنها زمانی می‌توان از این برنامه‌ها نتایج مثبت کسب کرد که همه تیم‌ها منابع مالی کافی را برای اعزام مربیان به کلاس‌های مربیگری، امکانات کافی برای انجام تمرینات و سالن مناسب داشته باشند و بازیکنان نیز بتوانند با آسایش کامل تمرین‌ها را انجام دهند.

قارسی‌ همچنین با تاکید بر این که تغییر تکنیک در تیم‌های بزرگسالان دشوار است، خاطر نشان کرد: تکنیک‌های بازیکنان تیم‌های بزرگسال شکل گرفته است و تغییر آن به سادگی امکانپذیر نیست. برنامه‌های یکسان سازی تکنیکی باید از رده نو نهال آغاز شود و اگر ادامه پیدا کند پس از چند سال این برنامه‌ها در رده‌های نوجوانان و جوانان نیز قابل اعمال خواهد بود.

وی در ادامه عدم حضور برخی از تیم‌ها در لیگ برتر به علت افزایش هزینه‌های ورودی لیگ را متحمل دانست و اظهار کرد: فدراسیون همچون سال‌های گذشته از تیم‌های که توان پرداخت هزینه‌های ورودی را ندارد حمایت خواهد کرد، ولی این مبلغ می‌تواند موجب انصراف برخی تیم‌ها شود.

سرمربی تیم هندبال بانوان ثامن‌الحجج (ع) سبزوار، با اشاره به این که هنوز برنامه‌ریزی برای تشکیل تیم و انجام تمرینات ندارند، تصریح کرد: با توجه به این که تیم ثامن‌الحجج (ع) اسپانسر دارد از نظر ما مشکلی نخواهد داشت و اسپانسر این تیم نیز در لیگ سال گذشته امکانات خوبی را در اختیار بازیکنان قرارداده است. امسال نیز در خصوص حضور در لیگ برتر به تعهدات خود عمل خواهد کرد. اما با توجه به این که مسابقات در شهریور برگزار خواهد شد باید هر چه سریعتر درباره تشکیل تیم تصمیم‌گیری شود تا پیش از شروع ماه مبارک رمضان تمرینات تیم خاتمه یابد.

وی یکی از بزرگ‌ترین مشکلات لیگ سال گذشته را عدم توانایی حضور برخی تیم‌های بدون اسپانسر در مسابقات دانست و خاطر نشان کرد: در لیگ سال قبل بسیاری از بازیکن از شهرهای مختلف در تیم حضور پیدا می‌کردند، اما تیم مقابل به دلیل مشکلات مالی نمی توانست در مسابقه حاضر شود، زیرا بودجه کافی برای تامین هزینه‌های رفت و آمد و خوابگاه را نداشتند.

قارسی‌ افزود: از مشکلات دیگر لیگ سال گذشته آن بود که بازیکنان قوی در چند تیم صاحب اسپانسر بودند، این امر باعث شده بود سایر تیم‌ها از لحاظ بازیکن ضعیف باشند و امیدی به پیروزی در مقابل این تیم‌ها نداشته باشند. تنها راه حل این مشکلات در لیگ امسال جذب اسپانسر برای این تیم‌ها است.

سرمربی تیم هندبال بانوان ثامن‌الحجج (ع) سبزوار در بخش دیگری از این گفت و گو با اشاره به عملکرد فدراسیون در جذب اسپانسر، توضیح داد: فدراسیون تلاش زیادی جهت جذب اسپانسر برای تیم‌های ملی کرده است و راه حل مشکلات مالی در سایر تیم‌ها نیز پایین آوردن هزینه‌ها است. تیم‌هایی که امکانات کافی برای تمرین ندارند بودجه لازم برای حضور در این مسابقات را نخواهند داشت.

وی همچنین درباره کلاس‌های مربیگری نیز، خاطر نشان کرد: این کلاس‌ها در سطح دو و سه برگزار می‌شود که برای مربیان لیگ که خود در سطح فنی هستند کارایی لازم را ندارند. این مربیان نیاز دارند با علم روز تیم‌های بزرگ دنیا آشنایی پیدا کنند که فدراسیون کاری در این راستا انجام نداده و تنها به تازگی یک کلاس برای این مربیان برگزار کرده است.

قارسی با اشاره به این که مربیان برای آشنایی، با روش‌های آموزشی جدید و تکنیک‌های نوین جهان باید به کشورهای مختلف اعزام شوند، توضیح داد: این مربیان باید در مسابقات برون مرزی شرکت کنند و تمرینات و مسابقات دوستانه بیشتری با کشورهای خارجی داشته باشند تا به شیوه بازی آنان آشنا شوند. کارگاه آموزشی که با حضور "سانیا پانیچ"، سرمربی تیم ملی برگزار شد در حد تئوری بود و در مجموع کلاس خوبی بود، اگر این کلاس به شکل عملی نیز برگزار شود مفیدتر خواهد بود



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.