اخبار سبزوار پيام : ورزشی


اخبار » ورزشی / تاریخ خبر: 20 ارديبهشت 1402 / کد مطلب: 14953 / نظرات: 0


ساواته‌کاران سبزواری هشت نشان آسیایی گرفتند


ساواته‌کاران سبزواری هشت نشان آسیایی گرفتند  رییس هیات ورزش‌های رزمی سبزوار گفت: ورزشکاران سبزواری در مسابقات کاپ آزاد آسیایی ساواته که در کشور ازبکستان برگزار شد، موفق به کسب هشت نشان رنگارنگ شدند.

ابوالفضل وحدتی افزود: مسابقات کاپ آزاد جهانی تاشکند در ازبکستان با حضور ورزشکارانی از کشورهای مختلف آسیا در رده های سنی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان برگزار شد.

وی افزود: در این مسابقات سجاد دارینی ۲ نشان طلای کاپ آزاد و قهرمانی آسیا، سجاد بلوچی ۲ طلای کاپ آزاد و قهرمانی آسیا، مجتبی دولت آبادی یک طلای کاپ آزاد و قهرمانی آسیا، امیررضا زرقانی یک طلای کاپ آزاد و یک برنز قهرمانی آسیا و احسان فسنقری نیز یک نقره کاپ آسیا را کسب کردند.

رییس هیات ورزش‌های رزمی سبزوار گفت: تیم ملی ساواته (بوکس فرانسوی) ایران با کسب ۹ نشان طلا، سه نقره و هفت برنز و در مجموع ۱۹ نشان، عنوان نایب قهرمانی چهارمین دوره مسابقات آسیایی ازبکستان را به خود اختصاص داد.

وحدتی افزود: این رقابت ها در روزهای ۱۵ تا ۱۹ اردیبهشت در تاشکند و در رده های سنی مختلف برگزار شد که از شهرستان سبزوار ساواته‌کاران ملی‌پوش شامل سجاد دارینی، سجاد بلوچی، مجتبی دولت آبادی و امیررضا زرقانی در ۲ رده سنی نوجوانان و جوانان برای شرکت در مسابقات آسیایی این رشته راهی ازبکستان شده بودند.

وحدتی اظهار داشت: همچنین احسان فسنقری به عنوان‌ مربی تیم ملی نوجوانان و جوانان ساواته ایران و کاپیتان تیم ملی بزرگسالان این تیم را همراهی می کرد.

به گزارش ایرنا، ورزشکاران سبزواری سال گذشته در کاپ آزاد جهانی ساواته که در کشور بلغارستان برگزار شد، موفق به کسب پنج نشان رنگارنگ شده بودند.

ساوات یا بوکس فرانسوی، یک هنر رزمی فرانسوی است که در آن استفاده از ضربات دست، پا و سلاح‌های سرد آموزش داده می‌شود.

بیش از ۶ هزار ورزشکار در ۴۵ هیات ورزشی شهرستان سبزوار سازماندهی شده اند که در حوزه ورزش‌های حرفه‌ای، قهرمانی، بومی، محلی و همگانی فعالیت دارند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.