اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..





اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 4 مرداد 1391 / کد مطلب: 3133 / نظرات: 0


مصرف سه وعده غذایی در ماه مبارك رمضان ضروری است



 عضو مركز تحقیقات بیوشیمی و تغذیه دانشگاه علوم پزشكی مشهد گفت: مصرف سه وعده غذایی شامل سحری، ‌افطار و شام از اصول تغذیه صحیح در ماه مبارك رمضان است.
  
 
دكتر مجید غیور مبرهن در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: روزه داران باید پنج گروه مواد غذایی شامل نان وغلات، گوشت، تخم‌مرغ، لبنیات، میوه‌ و سبزی را در ماه مبارك رمضان استفاده كنند.

وی اظهار داشت: روزه داران بهتر است روزه خود را با غذاهای سبك همچون نان و پنیر، شیر و خرما، سوپ های ولرم و سبك، آب یا چای ولرم همراه با خرما افطار كنند تا بدین طریق از ولع خوردن غذای زیاد و بروز آسیب به دستگاه گوارش و اضافه وزن پیشگیری شود.

وی بهترین زمان برای صرف شام را 45 دقیقه پس از افطار عنوان كرد و افزود: در این وعده می توان از غذاهای مشابه وعده ناهار در روزهای عادی اما به مقدار كمتر استفاده كرد.

این پزشك متخصص تغذیه گفت: نوشیدن آب فراوان به میزان هشت تا 12 لیوان از افطار تا سحر به منظور تامین نیاز بدن به مایعات به ویژه در فصل تابستان و پیشگیری از یبوست مورد تاكید است.

غیور با اشاره به لزوم مصرف مواد پرفیبر در ماه مبارك رمضان افزود: در مدت زمان شام تا وعده سحر، خوردن پنج واحد میوه برای تامین ویتامین ها و املاح معدنی مورد نیاز بدن ضروری است. 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.