اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..





اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 11 خرداد 1391 / کد مطلب: 2621 / نظرات: 0


نخستین همایش كشوری معلم و خلاقیت در سبزوار برگزار شد


نخستین همایش كشوری معلم و خلاقیت در سبزوار برگزار شد

 نخستین همایش كشوری معلم و خلاقیت به میزبانی مركز تربیت معلم علامه طباطبایی سبزوار روز پنجشنبه در تالار كاشفی سبزوار برگزار شد.
  
 
به گزارش ایرنا ، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه فرهنگیان كشور در آیین افتتاح این همایش یك روزه به شكل گیری دانشگاه فرهنگیان در كشور اشاره كرد و گفت : تصویب سند تحول بنیادین و تصویب اساسنامه دانشگاه فرهنگیان در سال 90 از رخدادهای اررنده و تاریخی برای فرهنگیان و مراكز تربیت معلم بود .

' خلیل رحمانی'، ماموریت اصلی و ذاتی دانشگاه فرهنگیان را تربیت ، تعلیم و توانمند سازی منابع انسانی ، تولید علم نافع ، بهره مندی از فناوری اطلاعات و توسعه حوزه پژوهش طبق اساسنامه این دانشگاه معرفی كرد و افزود: در این دانشگاه بناست معلم متصف به صفت خلاقیت كه ماموریت تربیت دانش آموزان خلاق را هم برعهده دارد تربیت شود.

وی در بخشی از سخنانش با بیان اینكه در عصر حاضر رشد فزاینده دانش بشری و كهنگی زودهنگام اطلاعات را پیش رو داریم، افزود: در این عصر یكی از مسیرها برای پاسخگویی به مسایل و مشكلات موجود و هموار كردن مسیر توسعه توجه به بحث خلاقیت است.

وی آشنایی با فرآیند خلاقیت و دارا بودن قدرت شناسایی دانش آموز خلاق را از حداقل ویژگی های لازم برای یك معلم دانست و گفت: معلم دارای مهارت های خلاقیت، در تربیت و پرورش دانش آموز خلاق زودتر به نتیجه می رسد.

وی اظهار داشت: معلم باید خلاقیت را احیا كند نه اینكه به دلیل نا آشنایی با ویژگی های یك دانش آموز خلاق ، با نسبت دادن های ناروا سبب كشته شدن استعداد در دانش آموزی شود كه در آینده توان پاسخگویی به بسیاری از مسایل جامعه را خواهد داشت.

'رحمانی ' دارا بودن یك ذهن مساله یاب ، فرضیه پردازی مداوم و نقد و بررسی اندیشه ها و تفكرات دیگران را از ویژگی های یك انسان خلاق و از ماموریت های جدی معلمان برشمرد . وی با تاكید بر اینكه دانش آموزان بسیار متاثر از رفتار معلم هستند ،افزود:گاه دانش آموزان را به دلیل نبود شناخت و نداشتن مهارت لازم به راحتی ار دست می دهیم كه در این مورد باید مراقب باشیم.

وی تاكید كرد: معلمان كه غرق دریای یادگیری و یاددهی هستند نبایستی از تاثیرات خود بر دانش آموزان غافل شوند.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه فرهنگیان كشور همچنین خواستار كمك و مساعدت مدیریت اجرایی و نمایندگان شهرستان سبزوار برای توسعه ،تجهیز و تامین نیازهای مركز تربیت معلم سبزوار شد و گفت: این دانشگاه محل تشكیل كرسی ها و جلسات نظریه پردازی خواهد بود.

وی همایش معلم و خلاقیت را نیز براساس مقالات رسیده و منتخب این همایش ، همایشی پربار و ارزشمند دانست و افزود: انتخاب هیات داوران این همایش از اساتید برجسته مراكز تربیت معلم و مراكز علمی سبزوار به افزایش غنا و اعتبار علمی این همایش كمك كرد.

رییس مركز تربیت معلم علامه طباطبایی سبزوار و رییس همایش معلم و خلاقیت هم گفت:موضوع خلاقیت موضوع بسیار حساس و ارزشمندی است كه در عین حال مورد فراموشی و غفلت است.

' كاظم دلقندی' پرورش بیشتر خلاقیت را موجب موفقیت كمی و كیفی در زمینه های مختلف عنوان كرد و گفت: خوشبختانه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به امر خلاقیت و معلم و دانش آموز خلاق توجه ویژه ای شده است.

وی با بیان اینكه تربیت یك دانش آموز خلاق خود یك خلاقیت است ، افزود: بایستی دانش آموزان را از حفظ كردن مطالب به سمت تعمق و تفكر در آن واداشت.

وی همچنین با بیان اینكه خلاقیت منحصر به افراد خاصی نیست ،گفت: همه می توانند خلاق باشند چرا كه خلاقیت از هیچ به وجود نمی آید و خلق چیزی از ایده ها و افكار موجود است.

رییس همایش معلم و خلاقیت با تاكید بر اینكه این همایش ها نباید در چارچوب سالن ها محدود شود، افزود: بازخوردها و یافته های متناسب با نظام تعلیم و تربیت در این همایش ها بایستی مورد بهره برداری قرارگیرد كه ما بدبنال این هستیم.

وی با بیان اینكه در مجموع حدود 240 مقاله و همچنین 74 لوح فشرده با عنوان الگوی برتر تدریس از سراسر كشور به دبیرخانه همایش رسیده گفت: از مجموع 240 مقاله 20 مقاله انتخاب كه شش مقاله امروز در قالب سخنرانی و 14 مقاله در قالب پوستر در حاشیه همایش به نمایش درآمده اند.

این مسوول اضافه كرد: از 74 لوح فشرده هم 10 مورد انتخاب شده است.

قرائت پیام سرپرست دانشگاه فرهنگیان به این همایش ، پخش صلوات خاصه امام رضا (ع) ، كلیپ معرفی سبزوار و مركز تربیت معلم سبزوار و ... از برنامه های افتتاحیه این همایش بود .

این همایش یك روزه با همكاری دانشگاه فرهنگیان ، مركز تربیت معلم شهید بهشتی مشهد و مدیریت آموزش و پرورش سبزوار برگزار شده است.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.