اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..





اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 9 خرداد 1391 / کد مطلب: 2604 / نظرات: 0


سمینار ترویج فرهنگ عمومی فناوری های نانو،هوا فضا و رباتیك در سبزوار برگزار شد


سمینار ترویج فرهنگ عمومی فناوری های نانوهوا فضا و رباتیك در سبزوار برگزار شد  'نخستین سمینار ترویج فرهنگ عمومی فناوری های نانو ، هوا فضا و رباتیك' در سبزوار برگزار شد. 
   
 به گزارش ایرنا ، دبیر سمینار ترویج فرهنگ عمومی فناوری های نانو ، هوا فضا و رباتیك سبزوار تصویب لایحه حمایت از شركت های دانش بنیان در مجلس شورای اسلامی را مصوبه ای تاریخی برشمرد و ابراز امیدواری كرد: این قانون از سوی مسوولان و ارگان های مربوط و دانشگاه ها مورد اجرای درست تری قرار گیرد.

'علیرضا بزم آرا ' گفت: این قانون تسهیلات ، سوبسیدها، معافیت ها و حمایت های كم نظیری را برای توسعه كمی و كیفی شركت های دانش بنیان و تبدیل علم به ثروت پیش بینی كرده است.

وی همچنین با اظهار اینكه شهرستان سبزوار ، بر اساس واقعیات موجود و نه شعار ، در عرصه علمی دارای نیروهای مستعدی است، افزود: اما قشر فرهیخته علمی آن در حوزه فناوری های نانو، هوا فضا و رباتیك ، با كمبودهای ملموسی مواجه هستند.

وی با اشاره به اینكه سبزوار پیش از تبدیل شدن بخش های جوین ، جغتای ، خوشاب ، داورزن و ششتمد آن به شهرستان از بیش از حدود 9 استان كشور بزرگتر بود، افزود: با وجود رشد شاخص های مختلف سبزوار طی چند سال اخیر ، شاهد پیشرفت چندان ملموسی در حوزه فناوری های نوین نبوده ایم.

وی گفت: سبزوار با وجود پتانسیل علمی و دانشجویان مستعد به جای چهار یا پنج شركت دانش بنیان ثبت شده بایستی دارای حداقل 100 شركت دانش بنیان باشد .

وی نمونه استعداد سبزوار در جوزه علمی را كسب عنوان برتر كشوری توسط دفتر' نوآوران و همكاری های علمی شهید فهمیده سبزوار' از نظر طرح های فناورانه در سطح كشور و بین شهرهای بزرگ و مطرح عنوان كرد.

سرپرست گروه دانش بنیان 'آترون' سبزوار در بخشی از سخنانش خواستار حمایت و رسیدگی بیشتر و جدی تر مسوولان نسبت به مسایل نخبگان و مخترعان این شهرستان شد.

وی از برخی ادارات گلایه كرد و گفت: در برخی مراجعات كارها به قدری كند پیش می رود كه شاید درتهران یا مشهد نتیجه سریعتری حاصل شود.

' بزم آرا ' همچنین برخی كلاس های برگزار شده در حوزه رباتیك را از نظر مبتكران و نوآوران فاقد اولین های علمی دانست.

وی در ادامه توسعه و ترویج عمومی و نهادینه كردن فناوری های نانو ، هوا فضا و رباتیك در جامعه را ضروری دانست و گفت: ترویج این علوم باید بگونه ای باشد كه تا سطح خانواده ها نیز پیش رود.

وی از ستاد ویژه توسعه هوا فضا دعوت كرد برای توسعه این علوم و فناوری اقدام كند.

وی تاسیس مراكز رشد و پارك های علم و فناوری و پژوهشكده های دانشجویی و دانش آموزی را حاكی از حركت رو به جلو كشور در عرصه علم و فناوری برشمرد و ابراز امیدوری كرد كه مركز رشد علم و فناوی سبزوار در آینده نزدیك راه اندازی شود.

وی هدف از تاسیس مراكز رشد علم وفناوری را شامل حمایت های مادی و معنوی از مخترعان و مبتكران و دانش آموزان و دانشجویان صاحب طرح و اختراع ، پرداخت تسهیلات بلاعوض به ابتكارات و اختراعات دارای توجیه و تاییدیه علمی و هدایت مخترعان و مبتكران به سوی شركت های دانش بنیان مستقر در این مراكز و یا تشكیل شركت توسط آنها عنوان كرد .

دبیر سمینار ترویج فرهنگ عمومی فناوری های نانو ، هوا فضا و رباتیك سبزوار آشنایی كم و فقر آموزشی در حوزه های هوا فضا ، فناوری های نانو و رباتیك در شهرستان ،پاسخگویی به حس كنجكاوی و علاقمندی افراد مستعد به این علوم كه بدون پاسخ مانده و عزم جدی برای نهادینه كردن این علوم را از ضرورت های برگزاری اینگونه سمینارهای علمی در سبزوار برشمرد.

وی وجود حدود 30 هزار دانشجو و 50 هزار دانش آموز فقط در شهر سبزار و حومه ،انتشار پیشرفت های چند سال اخیر كشور در حوزه علوم نوین و ... را از دیگر ضرورت ها و اهداف برگزاری این سمینار عنوان كرد.

وی وعده داد: این سمینار با برگزاری كلاس های آموزشی تخصصی ، برگزاری مسابقات علمی در حوزه این علوم، برگزاری نمایشگاه از دستاوردهای فناوری نانو در سبزوار ،پیگیری خواهد شد.

سخنرانی تخصصی توسط دكتر 'فرزی' عضو هیات علمی دانشگاه حكیم سبزواری و اجرای كلیپ با موضوع حوزه فناوری نانو ، آشنایی با این علم و كاربرد آن در صنایع از دیگر برنامه های این سمینار بود.

'نخستین سمینار ترویج فرهنگ عمومی فناوری های نانو ، هوا فضا و رباتیك' توسط گروه های دانش بنیان آترون و سیلور مكانیك و با همكاری دانشگاه های حكیم سبزواری و پیام نور سبزوار ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، خانه فرهنگ دانشجو و تعدادی از دیگر موسسات وانجمن های علمی سبزوار در محل تالار كاشفی سبزوار برگزار شد.

در این سمینار ، شمار زیادی از دانشجویان و دانش آموزان علاقمند به علوم مذكور و جمعی از اساتید و مسوولان شركت داشتند
 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.