اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..





اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 15 تير 1402 / کد مطلب: 15027 / نظرات: 0


دانش‌آموزان سبزواری در جشنواره جابر بن حیان درخشیدند


دانش‌آموزان سبزواری در جشنواره جابر بن حیان درخشیدند  معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش سبزوار گفت: تمامی ۱۸ تیم منتخب راه‌یافته از این شهرستان به مرحله استانی جشنواره جابر بن حیان، با درخشش در این رویداد موفق به کسب عناوین اول تا سوم شدند.

اشرف باغانی  اظهار داشت: جشنواره جابر بن حیان و فرصت‌های متنوع یادگیری با اهداف نهادینه کردن فعالیت‌های پژوهشی در عادات و رفتارهای دانش آموزان، توسعه مهارت‌های دست‌ورزی، کارگاهی و فرهنگ پژوهش و تقویت مهارت تفکر علمی و فناورانه برای بهبود زندگی آنها برگزار می شود.

وی اظهار داشت: ۳۳ هزار و ۳۰۰ دانش آموز دوره اول و دوم ابتدایی شهرستان سبزوار در این جشنواره شرکت کردند که از مجموع ۴۸ تیم برگزیده شهرستان ۱۸ تیم منتخب به مرحله استانی راه یافتند که موفق ظاهر شدند.

باغانی با تشکر از آموزشگاه دکتر علی شریعتی و رابطاین طرح دبیرخانه طرح جابر سبزوار گفت: طرح جابر بن حیان به‌ منظور آشنایی دانش آموزان دوره ابتدایی با طرح های تحقیقی و پژوهشی، پرورش و ایجاد خلاقیت و نوآوری در بین آنها و ۲ بخش علمی و هنری اجرا شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش سبزوار گفت: همچنین در حوزه درس پژوهی که رویکردی برای تداوم بهسازی آموزش و تولید دانش در مدرسه است، ۴۷ تیم از همکاران ابتدایی شهرستان شرکت کردند.

باغانی افزود: دبیرخانه طرح درس پژوهی در آموزشگاه شاهد فهمیده سبزوار مستقر بود که از مجموع ۱۰تیم برگزیده شهرستان ۶ تیم انتخاب و به مرحله استانی راه یافتند که رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

۵۴ هزار دانش‌آموز در ۲۸۹ مدرسه سبزوار درس می خوانند که حدود ۳۳ هزار این دانش آموزان مقطع ابتدایی هستند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.