اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..





اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 6 تير 1402 / کد مطلب: 15017 / نظرات: 0

سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم:


دانشگاه‌ها به ایجاد مراکز نوآوری در دانشکده‌ها بیشتر توجه کنند


دانشگاه‌ها به ایجاد مراکز نوآوری در دانشکده‌ها بیشتر توجه کنند سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه‌ها برای آشنا کردن دانشجویان با گفتمان و ادبیات فناوری، باید به ایجاد مراکز نوآوری و فناوری در دانشکده‌ها، توجه ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش ایرنا، دکتر امید رضایی‌فر در نشستی با اعضای شورای پژوهشی دانشگاه حکیم سبزواری افزود: راه اندازی مراکز نوآوری در دانشکده ها، فرصت مناسبی خواهد بود تا دانشجویان در کنار فعالیت های آموزشی، با گفتمان و ادبیات فناوری آشنا شوند.

وی به اجرای طرح ملی ترویج کارآفرینی در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح استعدادیابی در فضاهای دانشجویی است و در این طرح هر دانشجو می‌تواند از تسهیلات برای کارآفرینی بهره‌مند شود.

سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم با اشاره به برنامه های مختلف معاونت متبوع خود به منظور توسعه زیست‌بوم فناوری در دانشگاه ها، اظهار داشت: طرح دستیار فناوری یکی از برنامه های جدی این معاونت است که با حمایت مالی وزارت علوم و محوریت کارآموزی دانشجویان در شرکت‌های فناور در حال اجراست.

دکتر رضایی‌فر افزود: سال گذشته ۲۴ هزار نفر در طرح دستیار فناوری نامنویسی کردند که پس از بررسی ها ۲ هزار و ۲۰۰ نفر آنان تایید و دوره خود را در شرکت های فناور گذراندند که از آن میان ۵۰۰ نفر پس از پایان دوره جذب حوزه های کاری و اشتغالی دانش بنیان شدند.

سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم با اشاره به دریافت مجوز راه اندازی پردیس علم و فناوری سبزوار گفت: راه اندازی این پردیس، محور توسعه فناوری و شتاب بخش ظرفیت های حوزه دانش بنیان در غرب خراسان رضوی خواهد بود.

رضایی‌فر خاطرنشان کرد: در گذشته اتصال بین دانشگاه و صنعت از زاویه صنایع پیشرفته دیده می شد، اما امروزه پارک های علم و فناوری، مراکز رشد و مراکز نوآوری به عنوان حلقه واسط این اتصال، تبیین و تولید فناوری را برعهده دارند.

 اواخر خرداد امسال شورای گسترش آموزش عالی با راه‌اندازی پردیس علم و فناوری سبزوار، به عنوان دومین پردیس علم و فناوری دانشگاهی کشور در این دانشگاه موافقت کرده و مجوز آن را صادر کرد.

دانشگاه حکیم سبزواری یکی از ۲۲ دانشگاه محور در ایران است که با حدود ۹ هزار دانشجو دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.