اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..





اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 2 دي 1390 / کد مطلب: 1380 / نظرات: 0


امام جمعه داورزن :درسند تحول آموزش وپرورش باید به الگوهای اسلامی بیشتر توجه شود.


امام جمعه داورزن :درسند تحول آموزش وپرورش باید به الگوهای اسلامی بیشتر توجه شود امام جمعه بخش داورزن گفت : در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بایستی توجه بیشتر به الگوهای اسلامی شود .

حجت الاسلام و المسلمین "محمود مداحی" در جمع اعضای شورای آموزش و پرورش این منطقه با اشاره به گذشت 32 سال از انقلاب گفت : علیرغم گذشت زمان طولانی باید بعد این مدت ایجاد یک سند راهبردی در آموزش و پرورش را به فال نیک گرفت .

وی این سووال را مطرح کرد : چرا بایستی بعد از گذشت 32 سال هنوز مدل کتابهای آموزش و پرورش از مدلهای غربی الگوگیری کرده باشد؟

وی ادامه داد: باید ساختاری در آموزش و پرورش بوجود آید که بر تمام مسائل زندگی از جمله رفتار و گفتار و حتی پوشش مردم تاثیر گذار باشد.

وی در عین حال به برنامه ریزی های این وزارت در چند وقت مانده به موضوعات اشاره کرد و به طور مثال گفت :  از همکنون باید به فکر برنامه ریزی برای هرچه بهتر برگزاری کلاسهای اوقات فراغت سال آینده باشیم .

وی برنامه های فرهنگی و معنوی موجود در بخش آموزش و پرورش را ناکافی دانست و تصریح کرد و با ابراز تاسف افزود:  در این حیطه علیرغم رشد کمی رشد کیفی مناسبی صورت نگرفته است .

بخشدار داورزن هم   در این نشست با اشاره به حماسه شکوهمند نهم دی ماه سال 88 گفت : باید طی سالهای آینده ولایتمداری و دینداری مردم به خوبی به نمایش گذاشته شود.

وی انتخابات پیش روی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را خاطر نشان شد و تصریح کرد : حضور در این انتخابات نیز باید همچون دیگر انتخابات کشور پرشور و کم نظیر باشد.

بخشدار داورزن در  ادامه موازی کاری برخی ادارات و نهادها را با آموزش و پرورش خاطر نشان شد و تصریح کرد :  متاسفانه علیرغم پیگیرهای فراوان برای جلوگیری از موازی کاری در برگزاری برخی فعالیتهای فوق برنامه و کلاسهای اوقات فراغت برخی نهادها و ادارات همراهی لازم برای همسو شدن با فعالیتهای اموزش و پرورش را ندارند.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه داورزن نیز در این مراسم تاخیر در ارائه سند تحول بنیادین آموزش وپرورش را عاملی دانست تا این طرح علاوه بر پختگی  قابلیت اجرایی  در تمام سطوح را داشته باشد.

احمد سلیمانی در ادامه به برنامه های خاص آموزش و پرورش در بزرگداشت نهم دیماه اشاره کرد و گفت: این روز باید به عنوان یوم اله در بین مردم گرامی داشته شود.

این مسئول با اشاره به اجرایی شدن طرح دوره های آموزشی 6 ساله در آموزش و پرورش گفت : خوشبختانه این منطقه با توجه به وجود فضاهای اموزشی مناسب مشکلی برای اجرای این طرح نخواهد داشت .





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.