اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..





اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 3 اسفند 1396 / کد مطلب: 12722 / نظرات: 0

معاون استاندار خراسان رضوی:


دانش آموختگان دانشگاهی متناسب با بازار کار پرورش نمی یابند


دانش آموختگان دانشگاهی متناسب با بازار کار پرورش نمی یابند  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: مقاومت غیرمنطقی جامعه در برابر تغییرات آموزش و پرورش به عاملی تبدیل شده است تا دانش آموختگان دانشگاهی متناسب با بازار کار پرورش نیابند.
به گزارش سبزوار پیام به نقل از ایرنا، سیدجواد حسینی، پنجشنبه در نخستین همایش تجلیل از نخبگان، هنر آموزان و فعالان آموزش های مهارتی سبزوار افزود: هرم اشتغال در جامعه نامتقارن است و اصلاح این هرم نیاز به هدایت تحصیلی با همراهی خانواده ها دارد.
وی اظهار کرد: در طرح توسعه متوازن، مبنا آموزش متناسب با بازار کار است تا دانش آموختگان دانشگاهی با آموزش های مهارتی و کاربردی، کمتر با مشکل اشتغال روبه رو شوند.
معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه روح حاکم بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت تمام ساحتی است، گفت: عدم تعادل در نیروی انسانی و تامین اشتغال، مشکل اساسی جامعه است.
حسینی افزود: باید آموزش پایه ای بر اساس نیاز جامعه را هدفگذاری کنیم و هدایت آموزشی دانش آموزان متناسب با استعداد و نیاز به رشته های تحصیلی صورت گیرد.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش در مقطع متوسطه ضمن فراهم کردن امکانات آموزشی، باید به شناسایی استعدادها و نیاز جامعه توجه کند و خانواده ها در طرح هدایت تحصیلی بدون توجه به نیازهای جامعه، رشته هایی را از نظام تعلیم و تربیت طلب نکنند.
معاون استاندار خراسان رضوی، آموزش زدگی، کنکورگرایی، حافظه محوری، آموزش غیرکاربردی، آموزش کپسولی و فشرده را آفت و بلای نظام آموزش و پرورش دانست و گفت: تغییر این روش ها با کمک جامعه و مقاومت نکردن میسر می شود.
حسینی با اشاره به اینکه حذف آزمون تیزهوشان دوره ابتدایی از سوی وزارت آموزش و پرورش گام مثبتی در جهت این تغییرات است، گفت: در همین مورد نیز مافیای کنکور و آموزش مقاومت می کند.
معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به راه اندازی مجمع خیرین توسعه آموزش های فنی و حر فه ای و هنرستانی در خراسان رضوی افزود: وجود 800 هنرستان و 20 رشته فنی و حرفه ای و کارودانش فرصتی است تا در همه این مدارس مرکز کارآفرینی دایر شود.
حسینی گفت: هم اینک پنج هزار دانش آموخته هنرستانی و دانشگاهی در 420 شرکت دانش بنیان و فناور به کار گرفته شده و 355 محصول تولیدی آنها به کشورهای اروپایی صادر می شود.
مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی نیز با اشاره به چالش های محیط زیست و بحران منابع آب در سبزوار گفت: مهندسان باید اولویت اول شهرستان را که بیابان زدایی است، در دستور کار خود قرار دهند.
سیدابوالفضل احمدی، کاهش تولید به شیوه جزیره ای، محدود سازی صنایع خرده مالکی و تقویت زنجیره تولید در سبزوار را از عوامل موثر در شتاب گرفتن رشد و توسعه این شهرستان دانست.
وی همچنین با اشاره به موقعیت آب و هوایی و جغرافیایی سبزوار، توجه به انرژی های جدید و تکیه بر صنعت گردشگری را در توسعه آینده این شهرستان ضروری خواند.
در این آیین از شماری از هنرآموزان و فعالان آموزش های مهارتی شهرستان سبزوار نیز قدردانی شد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.