اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..





اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 11 خرداد 1395 / کد مطلب: 10870 / نظرات: 0


دانشگاههای هرات و حکیم سبزواری تفاهمنامه همکاری امضا کردند


دانشگاههای هرات و حکیم سبزواری تفاهمنامه همکاری امضا کردند  رئیس دانشگاه حکیم سبزواری از امضا تفاهمنامه همکاری این دانشگاه با دانشگاه هرات افغانستان خبر داد.
دکتر جواد حدادنیا گفت: تفاهمنامه 9 بندی شامل تبادل اعضا هیات علمی، پژوهشگران و محققان، فراهم آوردن تسهیلات مناسب برای ایجاد فرصتهای مطالعاتی و برگزاری نمایشگاههای علمی و تخصصی مشترک است.
وی تبادل اطلاعات و همکاری در زمینه های پایان نامه های دانشجویی، نرم افزارهای آموزشی و پژوهشی، فراهم آوردن تسهیلات لازم برای بازدید دانشجویان و استادان، تبادل دانشجو در رشته ها و مقاطع مورد توافق بر اساس ضوابط و مقررات دو کشور را از دیگر موارد این تفاهمنامه عنوان کرد.
وی همچنین گفت: دانشگاه حکیم سبزواری پارسال نیز با دانشگاههای تورین ایتالیا و لیون فرانسه تفاهمنامه امضاکرده بود. رئیس دانشگاه هرات افغانستان هم در جمع خبرنگاران گفت: دانشگاه حکیم سبزواری یکی از دانشگاههای معروف و توانمند در حوزه تولیدات علمی ایران است و امضا این تفاهمنامه بین دو دانشگاه یک رویداد مهم برای ما محسوب می شود.
دکتر غلامحسین راشد افزود: با عقد این تفاهمنامه زمینه برای ادامه تحصیل دانشجویان افغان در مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه حکیم سبزواری فراهم می شود.
وی همچنین به تحصیل 2500 دانشجو در دانشگاه هرات اشاره و بیان کرد: همچنین اساتید و دانشجویان ما می توانند از تجهیزات و امکانات این دانشگاه در زمینه های مختلف استفاده کنند که در رشد علمی دانشگاه هرات موثر است.
10 هزار دانشجو در 10 دانشکده دانشگاه حکیم سبزواری مشغول تحصیل هستند.منبع ایرنا.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.