اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..





اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 2 تير 1402 / کد مطلب: 15012 / نظرات: 0

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:


اولویت وزارت علوم ساخت خوابگاه‌های متاهلی است


اولویت وزارت علوم ساخت خوابگاه‌های متاهلی است  معاون امور دانشجویان صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با هدف تحقق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ساخت خوابگاه‌های متأهلی مورد توجه جدی‌تر این وزارتخانه قرار گرفته است.

 صمد حاج‌جباری  در حاشیه بازدید از خوابگاههای دانشگاه حکیم سبزواری به خبرنگاران افزود: اولویت در سالهای گذشته احداث خوابگاه های مجردی بوده است که همین امر سبب شده در حوزه تامین خوابگاه‌های متأهلی تگناها و مشکلاتی به وجود آید.

وی اظهار داشت: هر چند صندوق رفاه مسوولیت و تکلیفی در زمینه ساخت خوابگاه ندارد،‌ اما اگر دانشگاههایی پای کار آمده و از محل درآمدهای اختصاصی و داخلی برای تامین خوابگاههای مورد نیاز خود مایه گذاشته اند،‌ این نهاد نیز نسبت به تامین تجهیزات مورد نیاز خوابگاهها اقدام کرده است.

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: صندوق رفاه وزارت علوم در حد توان و بر مبنای مصوبات، برای تجهیز خوابگاه ها به ازای هر نفر دانشجو ۵۰ میلیون ریال هزینه می کند.

حاج جباری افزود: هم اینک ظرفیت خوابگاهی دانشگاههای کشور ۲۲۰ هزار نفر است که در طی یک سال تحصیلی اخیر هزار و ۵۰۰ نفر به این ظرفیت خوابگاهی اضافه شده است.

وی ادامه داد: یک واحد خوابگاهی با ظرفیت ۲۰۴ نفر در دانشگاه حکیم سبزواری در دست اقدام است که از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری ۱۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل آن اختصاص یافته است که با پیگیری و تلاش مسوولان دانشگاه حکیم تا مهرماه به بهره برداری رسیده و مورد استفاده دانشجویان قرار می گیرد.

حاج جباری افزود: همچنین برخی از ظرفیت های خوابگاهی کشور با شیوع ویروس کرونا دچار مشکل شده بود که تلاش شده است تمامی این فضاها دوباره مورد استفاده قرار گیرد.

دانشگاه حکیم سبزواری یکی از ۲۲ دانشگاه محور در ایران است که با حدود ۹ هزار دانشجو دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.