اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..





اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 19 تير 1398 / کد مطلب: 13312 / نظرات: 0


۴۰ هزار دانش آموخته در پارکهای علم و فناوری مشغول به کار هستند


پارکهای علم وفناوری و مراکز رشد از بخشهای مهم اشتغال دانش آموختگان دانشگاهها هستند و هم اینک ۴۰ هزار دانش آموخته دانشگاهی در پارکهای علم و فناوری فعالیت دارند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه حکیم سبزواری گفت: ۴۳ پارک علم و فناوری و ۱۹۰ مرکز رشد در سطح کشور داریم.
مسعود برومند افزود: پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد فروش خوبی دارند و به طور میانگین سالانه ۸۰ هزار میلیارد ریال فروش این شرکت‌ها بوده است.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همچنین شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور و پارکهای زیر مجموعه وزارت علوم سال گذشته ۲۳۰ میلیون یورو صادرات داشتند.
برومند افزود: هر چه قدر تعداد شرکت‌ها و واحدهای فناور توسعه یابند دستاوردهای بهتری حاصل می‌شود.
وی ادامه داد: برای پیشرفت در حوزه نوآوری نیاز به تبدیل ایده به نوآوری است و هم یک اعتبار ویژه برای تبدیل نتایج پژوهش به فناوری در دست طراحی است.
برومند گفت: دانشگاه حکیم سبزواری دانشگاهی توانمند است و اعضای هیأت علمی اش ظرفیت بالایی دارند و با وجود کاستی‌ها، کارآفرینان و جوانان خلاق این دانشگاه محصولات خوبی در مرکز رشد واحدهای فناوری تولید و به بازار عرضه کرده‌اند.
دانشگاه حکیم سبزواری جز ۲۲ دانشگاه محور در کشور است که با حدود ۹ هزار دانشجو دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.