اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 28 ارديبهشت 1394 / کد مطلب: 9845 / نظرات: 0

در دومین روز هفته سبزوار


خانه هنرمندان سبزوار افتتاح شد


خانه هنرمندان سبزوار افتتاح شد  سبزوارپیام - خانه هنرمندان سبزوار روز یکشنبه در دومین روز از هفته سبزوار طی مراسمی به بهره برداری رسید.

به گزارش" سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، شهردار سبزوار در این مراسم گفت: خانه هنرمندان جایگاه و مکانی برای حمایت و پشتیبانی از هنرمندان این شهرستان است.

محمد علی طالبی افزود: ساختمان خانه هنرمندان متعلق به مرحوم اسلامی از فرهنگیان سبزوار است که در زمره خانه های قدیمی با معماری خاص می باشد.

وی اظهار کرد: در حال پیگیری خرید این مکان هستیم تا این منزل قدیمی در اختیار هنرمندان و انجمن های مختلف هنری سبزوار قرار گیرد.

فرزند مرحوم اسلامی نیز در این مراسم گفت: این بنا شناسنامه شهر سبزوار است که به تدبیر شهردار سبزوار تصمیم گرفته شد با همین کاربری حفظ شود.

شکوفه اسلامی افزود: این بنا با 654 متر مربع وسعت و حدود 60 سال قدمت دارد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار نیز به خبرنگار ایرنا گفت: بیش از هزار هنرمند در هشت انجمن در این شهرستان مشغول فعالیت هستند.

محبوبه طبسی این انجمن ها را شامل سینمای جوان، عکس، شعر، داستان نویسی، خوشنویسان، موسیقی، نمایش و تجسمی ذکر کرد.

70 طرح همزمان با 'هفته سبزوار' و به مناسبت هشتادمین سالگرد تاسیس شهرداری سبزوار در این شهر بهره برداری، آغاز و یا رونمایی می شود.

این طرحها در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، خدمات شهری، محیط زیست، حمل و نقل، ترافیک، گردشگری، بافت تاریخی، عمران و توسعه شهری و فناوری اطلاعات می باشد.

'هفته سبزوار' از 26 اردیبهشت ماه آغاز شده است.

سبزوار با 232 هزار نفر جمعیت به عنوان سومین شهر پرجمعیت استان خراسان رضوی در 237 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

این شهر که از سال ١٣٩٣ به عضویت مجمع شهرداران آسیایی درآمده نه تنها از نظر حجم فعالیتهای تجاری و بازرگانی در بین شهرهای استان خراسان رضوی از جایگاه ممتاز برخوردار است بلکه در زمره مهمترین مراکز جمعیتی، دانشگاهی، فرهنگی، اسلامی و تاریخی ایران در شمال شرق کشور محسوب شده و به عنوان یکی از نمادهای تاریخ و علم در حوزه تمدن ایرانی مطرح است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.