اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 7 دي 1402 / کد مطلب: 15263 / نظرات: 0


جایگاه دانشگاه حکیم سبزواری ۱۲ پله ارتقا یافت


جایگاه دانشگاه حکیم سبزواری ۱۲ پله ارتقا یافت رییس دانشگاه حکیم سبزواری اعلام کرد: جایگاه این دانشگاه در جدیدترین رتبه‌بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ۱۲ پله ارتقا یافت و ۱۱ دانشگاه مراکز استانی را پشت سر گذاشت.

 محمدعلی زنگنه اسدی روز دوشنبه به خبرنگاران گفت:‌ دانشگاه حکیم سبزواری در تازه‌ترین رتبه بندی دانشگاه های کشور از سوی پایگاه استنادی علوم جهان (ISC) با ۱۲ پله صعود رتبه ۲۹ را در بین دانشگاه‌های جامع کشور به دست آورد.

وی اظهار داشت: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام هر ساله دانشگاه‌های کشور را بر اساس شاخص های مختلف بررسی می‌کند که جایگاه دانشگاه حکیم سبزواری در بین دانشگاه های جامع کشور با دوازده پله صعود نسبت به سال گذشته از رتبه ۴۱ به ۲۹ رسیده است.

زنگنه اسدی ادامه داد: در این رتبه‌بندی، معیارهای کلی در ارزیابی و رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در ۶ حوزه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری، بین‌المللی‌سازی، اثرگذاری اقتصادی و خدمات اجتماعی و زیرساخت و تسهیلات است.

وی افزود: اطلاعات موردنیاز به منظور رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی از سه طریق اطلاعات پژوهشی بر مبنای پایگاه‌های ملی و بین‌المللی، خوداظهاری دانشگاه‌ها از طریق تکمیل پرسشنامه الکترونیکی و اطلاعات آموزشی که از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اختیار گروه رتبه‌بندی قرار داده می‌شود، جمع‌آوری شده است.

دانشگاه حکیم سبزواری یکی از ۲۲ دانشگاه محور در ایران است که با حدود ۹ هزار دانشجو دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.