اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 12 آذر 1393 / کد مطلب: 9721 / نظرات: 0


برای ترویج فرهنگ قرآنی، باید نگاه جدی تر به ابزار هنر و رسانه داشت



سبزوارپیام - دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: هنر و رسانه بستر بسیار خوبی برای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی است و لذا باید نگاه جدی تر در این زمینه به آنها داشت.

به گزارش "سبزوار پیام" یه نقل از ایرنا، حجت الاسلام حمید محمدی در مراسم پایانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآنی در سبزوار افزود: در کنار معرفت قرآنی ایمان قرآنی مهم است که هر جامعه ای از آن گذر کند بی شک سعادتمند می شود.

وی اظهار کرد: علاوه بر آموزش عمومی قرآن و روخوانی، روانخوانی، قرائت، تفسیر و زیبا خوانی قرآن باید در ترویج معارف قرآنی و عمل به این معارف نیز بکوشیم.

وی با تاکید بر عمل به مفاهیم قرآنی گفت: عملکرد مسوولان در جمهوری اسلامی باید به مفاهیم و دستورات قرآنی نزدیکتر باشد.

وی ادامه داد : وقتی قرآن به ذهن انتقال یافت فرد را حافظ ، زمانی که قرآن از ذهن به قلب جاری شد شخص را حامل و زمانی که از قلب به اعضا و جوارح انتقال یافت و در عمل هویدا شد، شخص را به عنوان عامل قرآن تبدیل می کند.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با بیان اینکه صرف حافظ و حامل قرآن بودن کافی نیست، افزود: ما به دنبال تربیت حافظ، حامل و عامل قرآن هستیم.

وی با اشاره به تعداد بسیار شرکت کنندگان، علاقه مندان و موسسات قرآنی در سبزوار گفت: این شهرستان یکی از مراکز قرآنی جمهوری اسلامی و حتی جهان اسلام است.

وی وجود میدان قرآن و بوستان قرآن را در این شهرستان ضروری عنوان کرد و افزود: سبزوار باید این افتخار را داشته باشد که دروازه قرآن داشته باشد و همه کسانی که به زیارت حضرت ثامن الحجج (ع) مشرف می شوند از این دروازه گذر کنند.

وی با تاکید بر توسعه فرهنگ قرآنی در کشور اظهار کرد: ارتقای آموزش های عمومی قرآنی، معرفت قرآنی و ایمان قرآنی از عوامل مهم توسعه فرهنگ قرآنی است.

وی با بیان اینکه تمسک به قرآن سعادت جوامع بشری را در بر دارد افزود: تنها راه حفظ و صیانت نسل جوان و نوجوان جامعه پناه بردن به دامن قرآن است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار نیز در این مراسم گفت: 21 هزار نفر در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآنی این شهرستان ثبت نام کردند.

حجت الاسلام محمد صفرپور افزود: 220 نفر از این تعداد در مرحله مقدماتی این مسابقات در رشته های حفظ، قرائت، مفاهیم و ترتیل در دو بخش شکوفه ها و بزرگسالان برگزیده شدند که از این تعداد نیز 50 نفر به مرحله استانی راه یافتند.

وی با اشاره به ضرورت ترویج فعالیت های قرآنی با توجه به هجمه های دشمنان در بخش فرهنگی و دینی اظهار کرد: در برابر این هجوم باید هر چه بیشتر فرهنگ و مبانی قرآنی را گسترش دهیم.

در این مراسم از برگزیدگان مسابقات قرآنی سبزوار قدردانی شد./6



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.