اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 3 تير 1393 / کد مطلب: 8872 / نظرات: 0

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری


ما با برگزاری کنگره قیام سربداران به جنگ داعش صفتان فرهنگی می رویم


ما با برگزاری کنگره قیام سربداران به جنگ داعش صفتان فرهنگی می رویم  رئیس دانشگاه حکیم سبزواری درمراسم افتتاحیه دبیرخانه کنگره بین المللی سربداران از دانشگاه حکیم به عنوان دومین دانشگاه بزرگ شرق کشور و قطب علمی پژوهشی شمال شرق کشور یاد کرد و اظهار داشت:خوشحالیم که میزبانی متولیان فرهنگی این مرزو بوم و بزرگترین قیام شیعی کشور را برعهده داریم.
تغییر در بسط زندگی مردم منجر به فراموشی افتخارات گذشته شان نمیشودبلکه گره خوردگی عمیق فرهنگی و اعتقادی با اجداد خود دارند. چرا که تا همیشه این قیام برای نهضت های جهان الهام عمیق الگوی غیرت مندی و عدم ذلت پذیری است.
جوادحدادنیا با اشاره به سالگرد دکتر شریعتی اظهارداشت،این روحیه ی عدم ذلت پذیری در فلم یکی از ماندگاران این شهر به نام دکتر شریعتی دیده میشود که بوی اعتراض مکتب شیعه را در برابر ظلم و ستم اهتمام ورزیده است.زنده نگه داشتن یاد و خاطره این بزرگان امری فرض گونه است.
وی در ادامه افزود:دانشگاه حکیم سبزواری با توجه به سالی که مقام معظم رهبری مزین به سال اقتصاد فرهنگی کرده اند. از یکسو علم است و علم و سویی دیگر تعهد واست و تعهد. تعهدی که نشئت گرفته از آبشخور مردمان زلال سبزوار است.
هرچند که این رسالت بردوش ما بزرگ و سترگ است اما سراسر حلاوت است و شیرینی چون فزاینده دانش و تعهد آگاهانه از سرچشمه جوشان نهضت سربداران است.
حدادنیا در ادامه افزود:این کنگره امروز با حضور مقام عالی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد تا با عنایت پروردگار در سال94برگزارشود.
تا نشان دهد که هتصدمین سال شیعه علوی در قیام و نهضت سربداران در مبارزه با مقولان فرهنگی،تک مضراب های تحجر داعش و طالبان و دشمنان تا بن دندان مصلح برخواسته است وبرآن است که در هفتصدمین سال قیام شیعی مانند همیشه آنان را به شکست وادارد.
صلاح و سلاح آزموده ای که هتفصدمین سال پیش مردمان این دیار از گذشته تا انقلاب گهربار ایران فوران کرد
که با صلاح فرهنگی به جنگ مغولان فرهنگی برویم.
تا نشان دهیم سبزیم که از نسل بهاران هستیم.
پاکیم که از تبار باران هستیم.
دوراست زما حق نذلت دادن.
ما وارث خون سربداران هستیم/

منبع : خاته فرهنگ دانشجو





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.