اخبار سبزوار پيام :





اخبار » / تاریخ خبر: 4 آبان 1390 / کد مطلب: 853 / نظرات: 0

يك مسوول:


ابتلا به سندرم چشمي كامپيوتر در حال افزايش است


ابتلا به سندرم چشمي كامپيوتر در حال افزايش است  عضو هيات مديره انجمن علمي اپتومتري ايران گفت: با افزايش استفاده از كامپيوتر در بين اقشار سني مختلف، ابتلا به سندرم چشمي كامپيوتر در حال افزايش است. 
 دكتر عباس عظيمي  در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود:با توجه به صنعتي شدن كشورها و افزايش استفاده از كامپيوتر و به كار بستن چشم در شرايط نامساعد،ميزان عيوب انكساري از جمله سوزش هاي چشمي و اختلالات چشمي هم به مراتب افزايش پيدا كرده است.

وي گفت: اين شرايط به گونه اي است كه استفاده از كامپيوتر در شرايط نامناسب باعث ابتلا به سندرم خاصي به نام سندرم چشمي كامپيوتر مي شود.

وي اظهارداشت:متاسفانه در كشور ما نيز درصد نوجواناني كه مبتلا به اين سندرم چشمي مي شوند به دليل كار زياد با كامپيوتر در حال افزايش است.

رييس انجمن اپتومتري خراسان با بيان اينكه متاسفانه در اين زمينه هيچگونه آماري نداريم، گفت:معاينات كلينيكي و گزارشاتي از مراجعات، نشان از روند رو به رشد ابتلا به اين سندرم دارد.

وي در خصوص نشانه هاي اين سندرم، اظهارداشت: سرخي چشم، سردرد، پرخاشگري، عصبانيت، حالتهاي بي قراري، عدم تمركز و غيره از جمله نشانه هاي ابتلا به اين سندرم است.

عظيمي گفت: والدين بايد دقت داشته باشند كه كودك تا سن هفت سالگي بايد فقط دو نيم ساعت آنهم به صورت مقطع و نه پيوسته با كامپيوتر كار كند و تا سن 20 سالگي نيز اين ميزان به چهار نيم ساعت افزايش مي يابد.

وي بيان كرد: افرادي كه كار حرفه اي با كامپيوتر دارند نيز بايد پس از هر سه ربع كار با كامپيوتر به چشم استراحت دهند ضمن اينكه شرايط كار با كامپيوتر از جمله درخشندگي، نور، فونت ها، فاصله با كامپيوتر و طرز قرار گرفتن بدن نيز بايد درست باشد.

عظيمي تاكيد كرد: بايد كار با كامپيوتر در كودكان ،نوجوانان و حتي افراد بالغ برنامه ريزي شده و با لحاظ كردن شرايط محيطي لازم باشد زيرا صدمات چشمي وارد آمده از سوي كامپيوتر مي تواند ضعف هاي شديد چشمي را در پي داشته باشد.
 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.