اخبار سبزوار پيام :


اخبار » / تاریخ خبر: 6 بهمن 1390 / کد مطلب: 1657 / نظرات: 0


سمینار جبر ایران در دانشگاه تربیت معلم سبزوار برگزار می شود


سمینار جبر ایران در دانشگاه تربیت معلم سبزوار برگزار می شود بیست و دومین سمینار جبر ایران با حضور اساتید برجسته جبر و ریاضیات كشور 11 تا 13 بهمن ماه امسال در دانشگاه تربیت معلم سبزوار برگزار می شود. 
 
به گزارش ایرنا، دبیر این سمینار به خبرنگاران گفت: دانشگاه تربیت معلم سبزوار با حمایت انجمن ریاضی ایران در ادامه سلسله سمینارهای جبر با ربع قرن قدمت، بیست و دومین سمینار جبر ایران را برگزار می كند.

دكتر 'علی اكبر استاجی' برگزاری این سمینار را گامی موثر در خدمت به دانش پژوهان و فرهیختگان ریاضیات دانست و افزود: این سمینار با هدف ارائه بهترین و آخرین دستاوردهای علمی در حوزه جبر ،آشنا كردن بیشتر پژوهشگران جوان با این یافته ها و تشویق محققان برگزار می شود.

وی موضوعات این سمینار را شامل نظریه ساختارهای جبری، نظریه حلقه ها و نظریه گروه ها برشمرد و گفت: سمینار جبر ایران در سطح ملی برگزار می شود و با این حال میهمانانی از كشورهای مالزی و ارمنستان هم در سمینار امسال شركت خواهند داشت.

وی زمان مراسم افتتاحیه بیست و دومین سمینار جبر ایران را ساعت 30/8 روز سه شنبه 11 بهمن در سالن استاد محمد تقی شریعتی دانشگاه تربیت معلم سبزو ار اعلام كرد و افزود: معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری قرار است در این مراسم حضور یابد.

وی با بیان اینكه هنوز جایزه ویژه ای برای سمینار جبر تعریف نشده اظهارداشت: پیشنهاد جایزه ای با عنوان جایزه دكتر 'امید علی شهری كرم زاده' را مطرح كرده ایم كه در صورت كسب موافقت های لازم به بهترین مقاله اهدا می شود.

وی گفت: 188 شركت كننده از مقاطع تحصیلات تكمیلی رشته های ریاضی در این سمینار شركت خواهند كرد.

این عضو هیئت علمی دانشكده ریاضی و علوم كامپیوتر دانشگاه تربیت معلم سبزوار افزود: سمینار جبر ایران نخستین بار در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد و سپس به صورت دوسالانه و از حدود 10 سال قبل نیز به صورت سالانه برگزار می شود.

وی با بیان اینكه بیست و دومین سمینار جبر ایران با پیشنهاد دانشكده ریاضی و علوم كامپیوتر دانشگاه تربیت معلم سبزوار در این دانشگاه برگزار می شود از حمایت های رئیس دانشگاه و تلاش های كمیته علمی و كمیته اجرایی این سمینار قدردانی كرد.

دبیر علمی بیست و دومین سمینار جبر ایران هم از ارسال بیش از 200 مقاله به دبیرخانه سمینار خبر داد و گفت: داوران 80 مقاله را برای ارائه به صورت سخنرانی های 25 دقیقه ای در این سمینار و 28 مقاله را هم برای نمایش در قالب پوستر انتخاب كرده اند.

دكتر 'غلامرضا مقدسی' با اشاره به دو كمیته علمی و اجرایی این سمینار افزود: كمیته علمی مركب از اساتیدی از دانشگاه های شهید بهشتی ، دانشگاه تهران ، تربیت مدرس تهران ، امیر كبیر تهران ، دانشگاه های یزد ، شاهرود ، شهید چمران اهواز ، فردوسی مشهد و تربیت معلم سبزوار است.

وی از راه اندازی سایت مربوط به این سمینار به دو زبان فارسی و انگلیسی به آدرس cnf.sttu.ac.ir/ias22/fa خبر داد.

وی با اشاره به اینكه این سمینار همه ساله در دو روز برگزار می شد افزود: به دلیل استقبال چشمگیر اساتید سراسر كشور امسال به سه روز افزایش یافته است.

وی برگزاری سه كارگاه جبر جامع ، مكعب روبیك و كارگاه آشنایی با زی ‌پرشین و ارائه سخنرانی توسط پنج استاد برجسته ریاضیات شامل دكتر 'رشید زارع نهندی' از دانشگاه تحصیلات تكمیلی زنجان، دكتر 'پیمان نیرومند' از دانشگاه دامغان، دكتر 'فریبرز آذرپناه' از دانشگاه شهید چمران اهواز، دكتر'حسین دوستی' از تربیت معلم تهران و پور مهدیان از دانشگاه صنعتی امیر كبیر را از دیگر برنامه های این سمینار در سبزوار ذكر كرد.

وی گفت: سمینار جبر ایران یكی از سمینارهای تخصصی رشته ریاضی است كه با توجه به ارائه آخرین دستاوردهای محققان، اساتید و دانشجویان دوره های تحصیلات تكمیلی در آن، از غنای علمی بسیار برخوردار است.

وی افزود: بیست و دومین سمینار جبر ایران به اذعان اساتید سایردانشگاههای كشور و به ویژه كمیته علمی یكی از بهترین سمینارهای برگزار شده تاكنون می باشد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.