اخبار سبزوار پيام : عمراني





اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 3 آبان 1390 / کد مطلب: 851 / نظرات: 0


ساخت مسکن های مهر سبزوار در استان پیشرو است


  مدیر اتحادیه تعاونی مسکن مهر سبزوار گفت: با وجود همه مشکلات و تاخیر در افتتاح، سبزوار هنوزدر ساخت مسکن مهر در استان حتی  از شهر مشهد پیشرو است.
برغمدی که با سبزوارآنلاین گفتگو می کرد  از روند پیشرفت فیزیکی مسکن های مهر سبزوار ابراز رضایت کرد و اظهار داشت: در این رابطه تمام تلاش خود را بکار گرفته ایم که ساخت مسکن مهر توسط شرکت های تعاونی صورت بگیرد چرا که این مهم علاوه بر استفاده از نیروهای بومی شهرستان به ایجاد اشتغال نیز کمک کرده است.
وی در پاسخ که سوال خبرنگار ما که چرا افتتاح مسکن های مهر سبزوار چند بار به تعویق افتاده است، گفت: افتتاحیه های مسکن مهر منوط به چند عامل از جمله پرداخت اقساط وام از سوی بانک، پیمانکار، شرکت ذی صلاح، پروانه، نظام مهندسی، شرکت های خدماتی و کلا مسائل روبنایی و زیر بنایی است، شاید نیود هر یک از این موارد در این امر تاخیر دخیل بوده است.
مدیر اتحادیه تعاونی مسکن مهر سبزوار با اشاره به اینکه ساخت مسکن های مهر سبزوار حدود 6 ماه از برنامه ریزی زمانبندی شده عقب است اذعان داشت: اعتبار مهمترین عامل این عقب ماندگی است شرکت تعاونی ها فقط زمانی که پول باشد کار می کنند، امسال بانک ها تا خردادماه پولی به تعاونی ها پرداخت نکردندو کار تعطیل شد عواملی از این قبیل سبب می شود که کار برای مدتی از برنامه زمانبندی شده عقب بماند.
برغمدی به زمان افتتاح مسکن های مهر سبزوار نیز اشاره کرد و افزود: همه 4 هزار و 500 واحد مسکن مهر سبزوار پایان نیمه نخست سال 91 آماده و به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.
مدیر اتحادیه تعاونی مسکن مهر سبزوار با بیان اینکه همه واحدهای مسکن مهر بجز 200 واحد از بلوک فرهنگیان که 95 متری است،  75متری و دوخوابه است، به مزایای این مسکن ها اشاره و خاطر نشان کرد: در تمامی این مسکن ها پنجره پی وی سی، شیشه های دوجداره، اطفاء حریق و کلیه ضوابط شهرسازی که مورد نظر سازمان تحقیقات نیز هست، نصب و بکار گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه تا کنون نزدیک به 160 واحد به متقاضیان تحویل داده شده و در آن ساکن هستند گفت: 100 واحد دیگر هم آماده تحویل است که متاسفانه انشعابات آب و برق گاز و تلفن ندارد.
برغمدی در پاسخ به پرسش مشکل شرکت های خدماتی چه بوده است، اظهار داشت: پیمانکارن شرکت های خدماتی آب و فاضلاب، برق در سبزوار دیرتر کار را آغاز کردند مثلا برای گازرسانی به پروژه های مسکن مهر هنوز کاری انجام نشده است البته در حال حاضر 80 درصد آبرسانی، 90 درصد انشعاب فاضلاب و 70 درصد برق  به اتمام رسیده است.
برغمدی سفر نیکزاد وزیر مسکن و شهرسازی به سبزوار را با برکت اعلام کرد و افزود: مهمترین دستاورد این سفر واگذاری کارشناسی کارشناسان بانک به سبزوار بود که تا قبل از این کارشناسان باید از مرکز استان به سبزوار سفر می کردند که این موضوع زمان زیادی را می طلبید همچنین جناب وزیر قول تامین اعتبار احداث مسجد این منطقه را  دادند که عملیات  ساختمانی آن آغاز گردیده است.
وی به استقبال خوب شهروندان سبزواری از مسکن های مهر سبزوار نیز اشاره کرد و گفت: هر چند در دوسال ابتدای مسکن های مهر عده ای انصراف دادند اما در حال حاضر نه تنها 4 هزار و 500 واحد مسکن سبزوار متقاضی دارد بلکه متقاضیان جدیدی نیز در سایت مسکن و شهرسازی ثبت نام کرده اند.
برغمدی با بیان اینکه 550 واحد مابین بلوک 2 و 3 توحید شهر قرار گرفته است، افزود: تقریبا 60 واحد از این 550 واحدها یعنی برابر با 10 درصد افتتاح شده و مابقی نیز در حال انجام است.
وی با بیان اینکه 3 هزار و 500 واحد نیز در سایت اصلی در فاز 2 شهرک توحید قرار دارد، اظهار داشت: برخی از این واحدها سفید و نما کاری شده و منتظر امکانات خدماتی است.
برغمدی ابراز امیدواری کرد حدود یکهزار واحد از 3 هزار و 500 واحد در دهه فجر امسال  افتتاح و مابقی در فرودرین یا اریبهشت ماه سال 91 افتتاح خواهد شد.
مدیر اتحادیه تعاونی مسکن مهر  با اشاره به اینکه بعضی از اعضاء تعاونی ها هنوز 2 میلیون تومان از 7 میلیون تومان را به حساب واریز کرده اند گفت : متقاضیانی که تاکنون نسبت به واریزی میزان سهم خود اقدامی نکرده اند پس از اخطار قانونی تعاونی حذف می شوند و افراد جدید جایگزین آنها می شوند.
 برغمدی در پایان گفت: با ثبت نام متقاضیان جدید مسکن مهر ساخت یکهزار واحد دیگر به انبوه سازان واگذار شده است که عملیات اجرایی 300 واحد آن توسط پیمانکاران مشهدی آغاز شده است.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.