اخبار سبزوار پيام : عمراني





اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 27 اسفند 1402 / کد مطلب: 15310 / نظرات: 0

رییس شورای شهر:


وضعیت ورودی‌های سبزوار نابسامان است


وضعیت ورودی‌های سبزوار نابسامان است  رییس شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: وضعیت ورودی شهر تاریخی و فرهنگی سبزوار در مسیر اصلی جاده تهران - مشهد، نابسامان است که ساماندهی آن از اولویت های شهرداری است.

به گزارش ایرنا، امین الله مظلوم در نشست خبری شورای شهر سبزوار افزود: یکی از چالش های شهر سبزوار شرایط کمربند جنوبی آن است که رفع این معضل از برنامه های محوری شهرداری، شورای شهر و نهادهای مرتبط است که مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: ساخت ۲ بوستان بزرگ در ورودی بلوار سردار شهید سلیمانی و امام رضا (ع) از طرح های مورد نظر مرتبط با ساماندهی کمربند جنوبی شهر سبزوار است که با اجرای آن، سیمای محلات هدف "صالح آباد" و "قدس" نیز بهبود می یابد.

رییس شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: همچنین ۲۴ المان نوروزی برای استقبال از بهار و سال جدید در این شهر طراحی شده است که نصب آنها به فضای شهر نشاط می بخشد.

مظلوم افزود: در ایام نوروز با حفظ حرمت ماه مبارک رمضان، یک دستگاه اتوبوس راهنمای گردشگری با هدف انتقال و دسترسی آسان مسافران و گردشگران نوروزی به مکانهای تاریخی و دیدنی سبزوار فعال می شود.

احیای مصلای سربداری سبزوار

رییس شورای شهر سبزوار گفت:‌ احیای مصلای قدیمی سبزوار از بناهای عهد سربداران در این شهرستان، در تفاهم‌نامه ای بین میراث فرهنگی و شهرداری سبزوار آغاز شده است که علاوه بر عملیات مرمت آن، محوطه آن به عنوان بوستانی زیبا سامان یافته و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

مظلوم با اشاره به اجرای طرح های عمرانی شاخص شهری در سبزوار گفت: ایجاد بزرگراه پیامبر اعظم (ص) در راستای تکمیل اجرای طرح کمربند محیطی شهر سبزوار یکی از طرح های زیربنایی مورد نظر است که در سال های اخیر توسط شهرداری در حال انجام است.

وی گفت: هر چند طول این بزرگراه حدود ۲ کیلومتر است اما اجرای عملیات آن به میزان ۱۰ کیلومتر کار و هزینه دارد چون زیرسازی آن باید با استاندارد جاده بین شهری در پنج لایه انجام شود.

مظلوم افزود: اجرای این طرح که برای تکمیل قوس محیطی شهر ضروری است، حدود سه هزار میلیارد ریال اعتبار لازم دارد اما چون طرح به صورت امانی و به وسیله شهرداری در حال اجراست، هزینه کمتری صرف آن می شود.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات مدیریت شهری در محلات حاشیه شهر سبزوار، باز کردن انتهای مسیر "کال عیدگاه" بوده است که در تمام مسیر هفت کیلومتری مناطق حاشیه کال عیدگاه، زیرسازی و جدول گذاری و آسفالت معابر انجام شده و دیوار ساحلی آن نیز ساخته و یا تکمیل شده است.

وی اضافه کرد:‌ ساخت نخستین توقفگاه طبقاتی در هسته مرکزی شهر نیز از ماههای گذشته در دستور کار قرار گرفته است و در این راستا طراحی این طرح به انجام رسیده و مناقصه انتخاب پیمانکار آن برگزار شده که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می شود.

شهر سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد با گستره سه هزار و ۷۵۴ هکتار و حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت، از شهرهای مهم و بزرگ خراسان رضوی با پیشینه غنی فرهنگی و تاریخی است.ایرنا



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.