اخبار سبزوار پيام : عمراني





اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 19 بهمن 1402 / کد مطلب: 15288 / نظرات: 0


۱۰۴ طرح کشاورزی در سبزوار به بهره برداری رسید


۱۰۴ طرح کشاورزی در سبزوار به بهره برداری رسید  مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: همزمان با هفتمین روز دهه مبارک فجر، ۱۰۴ طرح کشاورزی با سرمایه گذاری سه هزار و ۳۹۷ میلیارد ریال در این شهرستان به بهره برداری رسید.

علی اصغر امانیان در حاشیه بهره برداری از این طرح‌ها گفت: کشتارگاه طیور "بیهق ماکیو" با اعتبار سه هزار میلیارد ریال و کارخانه خوراک دام کوثری با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال از طرح های شاخص به ثمر نشسته حوزه جهاد کشاورزی سبزوار است.

وی اظهار داشت: کشتارگاه صنعتی طیور بیهق ماکیو سبزوار در گستره چهار هکتار با ظرفیت کشتار ۲ هزار قطعه در ساعت و تولید پودر گوشت به ظرفیت سه تن در روز، ظرفیت نگهداری و سردخانه سه هزار تنی و با اشتغالزایی ۱۲۰ نفر به طور مستقیم و به کارگیری ۸۰ درصد ظرفیت نیروی کار این واحد به بهبود یافتگان و افراد دارای سوء پیشینه افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

امانیان افزود: خط تولید جو و ذرت پرک شده با استفاده از دستگاه میکرونایزر نیز برای نخستین بار در استان خراسان رضوی در شهرستان سبزوار به بهره برداری رسید.

وی افزود: این طرح با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۱۵ نفر با به روزرسانی فناوری و نوسازی در کلیه مراحل فرآیند تولید با به کارگیری اطلاعات، منابع و تجارب کسب شده در جهت ارتقای توان و کیفیت تولیدی گام برداشته است .

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: از دیگر طرح های جهاد کشاورزی در حوزه آب و خاک می توان به لایروبی و مرمت قنوات، طرحهای انتقال آب، ساخت کانال بتنی، احداث استخر و سامانه های نوین آبیاری اشاره کرد که با اعتبار ۱۹۷ میلیارد ریالی بهره برداری شده است.

شهرستان سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد دارای ۳۵ هزار هکتار کشتزار، ۱۶ هزار هکتار عرصه باغی و حدود ۲۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی است.

این شهرستان قطب تولید محصولات زیره، پنبه، جو و گندم در خراسان رضوی است.

سالانه حدود ۱۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در سبزوار تولید می شود.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.