اخبار سبزوار پيام : سایر





اخبار » سایر / تاریخ خبر: 9 آذر 1392 / کد مطلب: 7408 / نظرات: 0


رییس اداره محیط زیست سبزوار : نقش جوامع در پاسداری از طبیعت بی بدیل است


رییس اداره محیط زیست شهرستان سبزوار نقش جوامع را در پاسداری از طبیعت بی بدیل دانست.

مهندس ایمانلو افزود: مناطقی که تحت حفاظت محیط زیست قراردارد از اهمیت بسیاری برخوردار است و دارای ارزشهای بالفعل و بالقوه زیادی است .

وی ادامه داد: جوامع محلی پیرامون این مناطق میتواند با بهره گیری از پتانسیل های طبیعت گردی و اقتصادی میتوانند در این زمینه بهره برداری خوبی را نمایند.

این مسئول تصریح کرد: ایجاد انگیزه برای اهالی این مناطق و مدیریت آن میتواند بر ساختار محیط زیست منطقه کمک نماید.

ایمانلو تاکید کرد: این روش از متد های روز دنیاست که امروز به عنوان یک الگو در مناطق تحت حفاظت محیط زیست میتواند برای حفظ طبیعت موثر واقع شود.

وی طبیعت گردی را یکی از پتانسیل های خاص در این مناطق برشمرد و گفت: حضور طبیعت گردان در مناق مختلف تحت حفاظت محیط زیست باعث آشنایی آنان با صنایع دستی منطقه,فرهنگ بومی,آشنایی با بافت روستایی و... میشود که در این زمینه با مدیریت صحیح و ایجاد پتانسیل های خاص اقتصادی میتوانیم از حضور این طبیعت گردان بهره گیری نماییم .

وی با اشاره به تعداد مناطق تحت پوشش گفت: 4منطقه در شهرستان سبزوار به عنوان منطقه حفاظت شده شامل 2 منطقه پناهگاهی ازجمله شیراحمد با گونه های خاص از جمله آهو و منطقه دشت پروند در شمل روداب با گونه خاص کله بز,قوچ میش و آهو و دومنطقه شکار ممنوع شامل منطقه کمر قلعه با گونه غالب قوچ ومیش و منطقه شکار ممنوع ریوند با گونه غالب قوچ,میش وپلنگ میباشد.

وی با گلایه از شکارچیان نیز یادآورشد: متاسفانه بالابودن تعداد اسلحه در شهرستان باعث شکار غیر مجاز میشود که این برای طبیعت شهرستان بسیار مضر است.
سبزوار نیوز

 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.