اخبار سبزوار پيام : سایر





اخبار » سایر / تاریخ خبر: 16 اسفند 1402 / کد مطلب: 15304 / نظرات: 0


۲۷هزار اصله نهال در سبزوار کاشته شد


۲۷هزار اصله نهال در سبزوار کاشته شد  رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: ۲۷ هزار اصله نهال در راستای طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور، از پاییز امسال تاکنون با همراهی نهادهای مختلف در سطح این شهرستان کاشته شده است.

عباسعلی کیانی‌فرد  اظهار کرد: این نهال‌ها شامل انواع درختان زیتون، کاج، اقاقیا، سرو، زیتون تلخ، تاغ و گونه بوته ای آتریپلکس بوده است.

وی افزود: بخشی از این نهال ها برای اجرای طرح‌های بیان‌زدایی و مقابله با روند بیابان‌زایی در کانون‌های اصلی فرسایش بادی این شهرستان کاشته شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: سپاه پاسداران، شهرداری، سازمان فضای سبز و شورای شهر، دانشگاهها، مدارس، دهیاری ها، میراث فرهنگی و بخش خصوصی از جمله نهادها و دوایری بودند که این اداره را در کاشت این درختان یاری کردند.

به گزارش ایرنا، طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت توسط رییس جمهور مطرح شد و اجرای این طرح به صورت نمادین از ۱۱ آذرماه در برخی استان های کشور برحسب شرایط آب و هوایی کلید خورده است.

از کل پهنه ۷۲۰ هزار هکتاری شهرستان سبزوار، افزون بر ۳۸۰ هزار هکتار مناطق زیر تاثیر فرسایش بادی است که ۱۱۹ هزار هکتار آن کانون بحرانی است.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.