اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 28 آبان 1392 / کد مطلب: 7342 / نظرات: 0


کتابخانه نابینایان سبزوار دارای چهار هزار عنوان کتاب گویا است


کتابخانه نابینایان سبزوار دارای چهار هزار عنوان کتاب گویا است معاون اداره کتابخانه های عمومی سبزوار گفت : در حال حاضر چهار هزار عنوان کتاب گویا در کتابخانه بصیرت نابینایان این شهرستان موجود است.

به گزارش سبزوارپیام، معصومه فلاحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این کتاب ها فقط برای استفاده نابینایان نیست ،اظهار کرد: همه افراد می توانند از این منابع با کپی کردن روی لوح فشرده و یا فلش استفاده کنند.

وی اقزود: قرار است در آینده نزدیک چهار هزار عنوان کتاب گویای دیگر به این کتابخانه افزوده شود .

وی با بیان اینکه کتابخانه بصیرت نابینایان از کتابخانه های نهادی سبزوار است که در حال حاضر در محل کتابخانه حاج ملاهادی سبزواری فعال است ،افزود : این کتابخانه مجهز به 600 نسخه کتاب بریل در زمینه های مختلف است.

وی با اظهار اینکه متاسفانه بسیاری از نابینایان به دلیل نداشتن لوازم سخت افزاری نمی توانند از کتاب های گویا استفاده کنند از خیرین خواست با کمک به این بخش در تامین تجهیزات سخت افزاری به عنوان نیاز فرهنگی، موجبات بهره مندی این روشندلان را از کتابها فراهم کنند.

معاون اداره کتابخانه های عمومی سبزوار همچنین با اشاره به قیمت بالای دستگاه ها و تجهیزات لازم برای روشندلان در بهره مندی از کتاب ها همچون چاپگر بریل خواستار کمک خیرین در این بخش شد .

فلاحی همچنین با اشاره به مشکل تردد نابینایان برای استفاده از کتابخانه از شهرداری خواست با مناسب سازی این مکان ، زمینه رفت و آمد و مراجعه روشندلان را از کتابخانه فراهم کنند .



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.