اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 27 آبان 1392 / کد مطلب: 7332 / نظرات: 0

معاون اداره کتابخانه های عمومی سبزوار/


توسعه فضای کتابخانه همکاری مسوولان را می طلبد


توسعه فضای کتابخانه همکاری مسوولان را می طلبد معاون اداره کتابخانه های عمومی سبزوار گفت : توسعه فضای کتابخانه های این شهرستان نیازمند همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی و خیرین است .

به گزارش سبزوارپیام، معصومه فلاحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود : همه دستگاه های اجرایی می توانند به نحوی کتابخانه ها را یاری کنند.

وی همچنین خواستار تحقق نیم درصدی درآمد شهرداری سبزوار به اداره کتابخانه های این شهرستان شد و مدعی شد که ˈشهرداری سبزوار از ابتدای امسال تاکنون فقط 100 میلیون ریال به اداره کتابخانه های این شهرستان پرداخت کرده است .ˈ

وی بدون اشاره به سرانه فضای کتابخانه ای در این شهرستان، گفت :در حال حاضر هفت کتابخانه عمومی نهادی و 9 کتابخانه مشارکتی با 182 هزار نسخه در این شهرستان فعالیت دارند.

معاون اداره کتابخانه های عمومی سبزوار با اشاره به کمبود فضای کتابخانه ای در این شهرستان، افزود : در حال حاضر امکان افزودن قفسه و منابع به کتابخانه ها را نداریم و بیشترکتابخانه ها به دلیل پر شدن مخازن تحویل منابع کتابخانه ای را متوقف کرده اند.

فلاحی با بیان اینکه فضای کتابخانه های موجود این شهرستان برای آینده پیش بینی نشده ، افزود : در بحث ترویج فرهنگ مطالعه کتاب نیازمند سرمایه گذاری بیشتری هستیم و باید اهمیت بیشتری به این بخش داده شود.

وی با اشاره به مشکل کمبود فضا و قطع منابع کتابخانه ای برای کتابخانه حاج ملاهادی سبزواری این شهرستان گفت : برای افزایش بنای این کتابخانه اقداماتی انجام شده ولی متاسفانه بدلیل نبود اعتبار این طرح متوقف شده است .

فلاحی با تاکید بر بسیج مردم و مسوولان در نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی، اظهار داشت : بایستی علاوه بر مسوولان از مشارکت خیرین نیز در بحث ترویج فرهنگ مطالعه استفاده کنیم.

وی رایگان بودن عضویت در کتابخانه ها ،برپایی نمایشگاه کتاب ، برگزاری شب شعر عاشورایی ، برگزاری مسابقات کتابخوانی و نقاشی ، بازدید دانش آموزان و دانشجویان از کتابخانه ها ، برپایی نمایشگاه تازه های کتاب ، برگزاری مسابقه روزنامه دیواری و افتتاح دو ایستگاه مطالعه و غیره را از جمله برنامه های بزرگداشت هفته کتاب در سبزوار اعلام کرد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.