اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 21 آبان 1392 / کد مطلب: 7261 / نظرات: 0


معاون فرماندار خواستار راه اندازی موزه طب شد


معاون فرماندار خواستار راه اندازی موزه طب شد  معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری سبزوار خواستار تسریع در راه اندازی موزه طب و تاریخ پزشکی این شهرستان در محل بنای تاریخی آرامگاه بقراط التولیه شد.
به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، رضا مدرسی پور روز سه شنبه در نشست کار گروه میراث فرهنگی و گردشگری سبزوار با اشاره به بازدید خود از روند اجرایی این پروژه ،اظهار کرد: ساختمان نگهبانی موزه در حال احداث است .
وی افزود: با بازدیدها و پیگیری های انجام شده طی یک ماه آینده ساختمان موزه احداث و واگذار می شود.
معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری سبزوار ابراز امیدواری کرد هر چه سریع تر موزه طب و تاریخ پزشکی سبزوار با همکاری دستگاه های اجرایی تجهیز و راه اندازی شود تا مردم بتوانند از این موزه بهره لازم را ببرند.
مدرسی پور اظهار داشت : همه دستگاه های اجرایی هم از بحث شرعی ،اخلاقی و عرفی موظف هستیم از اماکن تاریخی حفاظت کنیم و نباید در این امر مهم هیچ کوتاهی داشته باشیم.
وی با اشاره به پیشنهاد احداث پارکینگ در حاشیه مسجد جامع سبزوار گفت : بایستی اطمینان حاصل شود هر تاسیساتی که قرار است احداث شود به آثار و ابنیه تاریخی صدمه ای وارد نشود.
وی ادامه داد : کارشناسانی از میراث فرهنگی ، اوقاف و شورا و شهرداری این موضوع را مورد بررسی و مطالعه دقیق قرار داده و طی مدت 15 روز نتیجه نهایی را به کارگروه میراث فرهنگی اعلام کنند.
وی در خصوص ˈسرای حاج زمانˈ که در حال حاضر به عنوان بازار استفاده می شود و نیز پاکسازی فضای داخلی محوطه بازار، گفت : با مساعدت شورا ، شهرداری، اوقاف و کسبه در بازه زمانی یک ماهه تکلیف نهایی این بازار را هم مشخص کرده و به کارگروه اعلام شده تا عملیات اجرایی این مکان هم آغاز شود.
رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سبزوار هم در این نشست از رونمایی از آیین عاشورایی سنگ زنی روستای صدخرو شهرستان داورزن در فهرست آثار معنوی میراث فرهنگی کشور خبر داد و گفت : آیین سنگ زنی صدخرو داورزن اوایل امسال در شورای میراث فرهنگی کشور ثبت شد ولی به دلیل عدم ارتباط زمانی در ایام محرم رونمایی شد.
حشمت اله متین فر با اشاره به فرصت دوماهه محرم و صفر برای شناسایی آیین ها، افزود : با اطلاع رسانی و مکاتباتی که از طریق بخشداران با اعضای شوراها و دهیاران روستاها انجام شده قرار شده در این بازه زمانی آیین های عاشورایی که قابلیت ثبت در فهرست آثار معنوی دارد را به ما گزارش دهند.
وی ادامه داد : این آیین ها مورد بررسی کارشناسان قرار گرفته و پس از تایید تشکیل پرونده می شوند و پس از آن که پرونده آماده شد و استان هم تایید کرد برای شورای ثبت کشور ارسال می شود.
وی همچنین در خصوص استفاده از محوطه آرامگاه اسرار که پیش از این اداره میراث فرهنگی سبزوار در این مکان مستقر بود،گفت : در حال حاضر از این محوطه فقط به عنوان بازارچه صنایع دستی و جمعه بازار کتاب استفاده می شود.
وی با تاکید بر برنامه ریزی برای استفاده مستمر از این مکان تاریخی ادامه داد : بایستی از این مکان تاریخی با قابلیت هایی که برای جذب گردشگران دارد استفاده بیشتری شود.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.