اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 11 آبان 1392 / کد مطلب: 7193 / نظرات: 0


فعالیت های هنری معلولان موجب توانمندسازی و اشتغال پایدار آنان می شود


فعالیت های هنری معلولان موجب توانمندسازی و اشتغال پایدار آنان می شود معاون دفتر مراکز روزانه توانبخشی و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور گفت: فعالیت های هنری از جمله تئاتر موجب توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار در معلولین می شود.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از خبرنگار ایرنا ، علی نعمتی در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر معلولین استان خراسان رضوی در سبزوار افزود :بایستی همه مردم و مسوولان با یک نگاه ویژه فعالیت های فرهنگی و هنری معلولان را پیگیری و حمایت کنند.

وی اظهارداشت: یک نمونه از توانبخشی اجتماعی استفاده از ابزارها و عرصه هایی مانند هنر است که می تواند امر توانمندسازی جسمی، روانی و اجتماعی و حتی اشتغال معلولان را تسریع بخشد.

معاون دفتر مراکز روزانه توانبخشی و توانپزشکی سازمان بهزیستی گفت : استفاده از زبان هنر به ویژه تئاتر هم باعث نشاط جامعه معلولان می شود و هم از راهکارهای مهم برای ایجاد اشتغال این افراد به شمار می رود.

وی با اظهار اینکه تئاتر از شعور بر می خیزد و سرود و راهگشای زندگی است، افزود : در حال حاضر بجز استان خراسان رضوی سه استان دیگر در کشور ، اینگونه جشنواره ها را برگزار می کنند.

وی با بیان اینکه جشنواره های هنری برای معلولان بایستی بیشتر از این برگزار شود، اظهار داشت : برگزاری این جشنواره ها موجب می شود معلولان علاوه بر اینکه از انزوای خانه ها خارج شوند، مشارکت بیشتری در اجتماع داشته باشند.

نعمتی گفت: براساس آمارهای اعلام شده توسط مجامع جهانی 15 درصد جمعیت هر کشور را معلولان آن تشکیل می دهند که توجه به مسائل ویژه این گروه از جامعه و تامین امکانات رفاهی، درمانی و اجتماعی آنها بسیار اهمیت دارد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.