اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 9 آبان 1392 / کد مطلب: 7176 / نظرات: 0

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی /


تئاتر بایدبه سوی ساماندهی و تخصصی شدن پیش رود


تئاتر بایدبه سوی ساماندهی و تخصصی شدن پیش رود رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی گفت: تئاتر بایستی به سوی تخصصی شدن و ساماندهی پیش برود.

به گزارش سبزوارپیام، علی روحی روز پنجشنبه در حاشیه جشنواره تئاتر معلولین استان خراسان رضوی (پویش) در سبزوار طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای تخصصی کردن تئاتر، کانون های مختلف از جمله کانون نویسندگان، بازیگران، کارگردانان، طراحان تئاتر خیابانی، کودک و نوجوان در استان تشکیل شده و به شهرستان ها هم ابلاغ شده است که هر چه سریعتر نسبت به تشکیل این کانون ها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه ها و اهداف انجمن نمایش، حمایت ویژه از هنرمندان شهرستان ها است اظهار داشت: با برگزاری مراسم تخصصی و جشنواره های مختلف در شهرستان ها، توانمندی های هنرمندان شهرستانها به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی افزود: پیشکسوتان، گنج هایی هیتند که بایستی بیش از پیش قدرشناس آنان باشیم و جمع شدن تواناییهای جوانان تحصیلکرده هنرهای نمایشی با تجربه پیشکسوتان موجب بوجود آمدن حرکت های بزرگ در تئاتر می شود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خراسان رضوی اظهار داشت: باید پیشکسوتان از خلوت و انزوا بیرون آمده و از آنان استفاده کنیم که بی شک حضور آنان موجب بالندگی تئاتر می شود.

روحی از تشکیل کانون پیشکسوتان تئاتر استان خراسان رضوی در مشهد خبر داد و گفت: این کانون قرار است در شهرستان ها هم تشکیل شود تا با برگزاری جلسات مستمر و منظم ماهانه زمینه ارتباط بیشتر بین پیشکسوتان و جوانان را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه بایستی هنرمندان تئاتر با حمایت های صحیح مالی تامین شوند اظهار داشت: سعی کردیم با ترویج گیشه و فروش بلیط برای کارهای هنری و بستن قرارداد با هنرمندان تئاتر در این راستا قدم هایی برداریم.

وی گفت: برگزاری جشنواره پویش در سبزوار نقطه عطفی برای تعامل بیشتر با هنرمندان است.

وی با بیان اینکه خدمت کردن به معلولان عبادت است اظهار داشت: با برگزاری کلاس های آموزشی و کارگاه های تخصصی آماده همکاری با این هنرمندان هستیم.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.