اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 10 شهريور 1392 / کد مطلب: 6739 / نظرات: 4

منتخب مردم در شورای اسلامی شهر سبزوار :


رونق گردشگری سبزوار را پیگیری می کنم


رونق گردشگری سبزوار را پیگیری می کنم منتخب مردم در شورای اسلامی شهر سبزوار گفت : در شورای چهارم  معرفی تاریخ و فرهنگ این شهر کهن را جهت رونق گردشگری در غرب خراسان رضوی پیگیری خواهم کرد.
مسعود پسندیده در حاشیه تور گردشگری سبزوار در محل مسجد جامع این شهر افزود : متأسفانه در گذشته به جاذبه های غنی تاریخی و فرهنگی این شهر کهن نگاه گردشگری وجود نداشته و حتی آثار تاریخی سبزوار معرفی هم نمی شده است.
وی همچنین اظهار داشت : اما این عملکرد ضعیف باید از یک جا اصلاح شود و رویه جدیدی در میان مردم و مسوولان اجرایی شهرستان حاکم گردد.
پسندیده ادامه داد برای رونق گردشگری سبزوار باید نگاه حمایت مسوولان را جلب کنیم. و در این راستا می توان ابتدا تورهایی برای مسوولان اجرایی سبزوار ترتیب داد تا با کسب شناخت کافی از شهر محل خدمتشان درک کنند که سبزوار میراث دار چه پیشینه کهن و فرهنگ اصیلی است.
وی در همین راستا اعلام کرد : در مدت فعالیت شورای چهارم شهر سبزوار باید از مبلغ 105 میلیاردتومان بودجه فعلی شهرداری ، حداقل 10 میلیاردتومان آن برای رونق گردشگری هزینه گردد.
پسندیده سپس به ضرورت طراحی و ساخت نمادهایی منطبق با تاریخ و فرهنگ دیار سربداران و نصب آنها در نقاط مختلف شهر اشاره کرد و افزود : در گذشته در رابطه با این مهم ، کم توجهی های بسیاری صورت گرفته است به طوری که چندین سال قبل برای مدتی شاهد نصب تندیسی از یک درخت نخل در میدان 22 بهمن سبزوار بودیم که این نخل هیچ سنخیت فرهنگی ، تاریخی و جغرافیایی با منطقه سبزوار نداشت .
وی متقابلا نصب تندیس دکتر علی شریعتی و دیگر بزرگان فرهنگی سبزوار را در میادین و خیابان های این شهر عملکردی مثبت از شورای سوم و شهرداری کنونی عنوان کرد و گفت : علاوه بر ساخت این نمادها بسیار ضروری است که نسبت به تجلیل از مقام علمی ، فرهنگی و هنری بزرگان سبزوار از جمله خواجه ابوالفضل بیهقی و استاد محمود دولت آبادی بکوشیم.
وی سپس تأکید کرد : به ویژه لازم است ابعاد فرهنگی و هنری شخصیت استاد محمود دولت آبادی را تا هنگامی که در قید حیات است ، به دور از هر گونه رنگ و شائبه های سیاسی ، در شهر زادگاهش سبزوار مورد تجلیل و تقدیر قراردهیم .
پسندیده سپس با ابراز تأسف از اینکه در شهر سبزوار هیچ خیابانی به نام خواجه ابوالفضل بیهقی و محمود دولت آبادی نامگذاری نشده است ، یکی از اهداف خود در شورای چهارم را نامگذاری خیابان هایی به نام این دو شخصیت برجسته سبزواری عنوان کرد.
منتخب مردم سبزوار در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت : برای معرفی هرچه بهتر توانمندی های توریستی سبزوار نیاز به راه اندازی یک بنیاد گردشگری در این شهر داریم زیرا اگر چنین بنیادی با موفقیت شکل بگیرد و به فعالیت بپردازد ، سبزوار استعدادهای کافی برای تبدیل شدن به یکی از قطب های توریستی ایران را دارد.
وی همچنین از عدم طراحی و دوخت و عرضه لباس های محلی سبزوار در این شهر انتقاد کرد و گفت : باید دوخت لباس با الگوی محلی سبزوار را به ویژه برای سنین کودکان در سبزوار داشته باشیم تا در جهت حفظ و احیای ارزش های اصیل بومی گام موثری برداریم.
پسندیده در پایان نسبت به پیگیری و عملی کردن تمام وعده های خود در شورای چهارم شهر سبزوار قول داد و گفت : با جدیت می گویم روی من حساب کنید .
وی ادامه داد : این را می گویم که اگر بعدا برای تحقق این وعده ها اقدامی صورت نگرفت ، روی حساب همین حرف ، مردم بتوانند ازمن متقاضی شوند.
تور سبزوارگردی فوق الذکر با حمایت شهرداری ، اداره  میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، دفتر محمدرضا محسنی ثانی نماینده مردم سبزواردر مجلس شورای اسلامی و با همت آژانس مسافرتی صحرا در محدوده شماری از آثار باستانی و تاریخی شهر دیرینه های پایدار انجام شد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


سید یوسف آزاد | ايميل |وب
با عرض سلام به فعالان سخت کوش و بی دریغ پایگاه محترم خبری سبزوار پیام و تشکر از حسن توجه اعضای محترم شورای شهر در امر گردشگری به خصوص آقای پسندیده که علاقه مند به توسعه اقتصادی دیار سربداران از طریق برنامه ریزیهای صحیح و مدون و اجرایی با تکیه بر قابلیت ها و استعدادهای بالقوه گردشگری می باشد. اینجانب سید یوسف آزاد بنیانگذار اکوتوریسم سبزوار بزرگ بدینوسیله آمادگی خود را برای هرگونه همکاری در زمینه طبیعت گردی و توسعه همه جانبه آن اعلام می دارم .
با تشکر سید یوسف آزاد
shayan
امیدوارم بتونه با کمک دوستان دیگه توی شورای شهر اینا رو عملی کنه و سبزوار به جایگاهی که توی گردشگری حقشه برسه...