اخبار سبزوار پيام : سایر





اخبار » سایر / تاریخ خبر: 22 مرداد 1392 / کد مطلب: 6622 / نظرات: 0


سبحانی فر در دفاع از وزیر پیشنهادی ارتباطات؛واعظی تخصص و تحصیلات لازم را دارد


نماینده مردم سبزوار ،جوین،جغتای،خوشاب،داورزن و ششتمد در موافقت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: آقای واعظی تخصص و تحصیلات لازم در این حوزه را دارد و با شناخت کامل از زیرساخت‌های انسانی و ساختاری وزارتخانه می‌تواند از ظرفیت‌های آن به خوبی بهره ببرد.
رمضانعلی سبحانی‌فرد در دفاع از وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از وزارتخانه‌های زیرساختی و زیربنایی همین وزارتخانه است و خدمات‌دهی‌اش در سایر بخش‌های جامعه بی‌نظیر است یعنی از بازاری‌، تجار، کسبه و کشاورز گرفته تا زنان خانه‌دار، بچه و پیر و جوان از این خدمات استفاده می‌کند. امروز بیش از 30 درصد از اینترنت بهره‌برداری می‌کند تلفن همراه هم در دسترس همه است.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: بر همین اساسی کسی باید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات باشد که آشنایی کافی با این مقوله داشته باشد و کسی باید وزیر آن باشد که جز این خانواده باشد و ساختار سازمانی وزارتخانه و ساختار انسانی آن را به خوبی بشناسد تا بتواند از ظرفیت‌هایش استفاده کند.
نماینده مردم سبزوار خاطر نشان کرد: آقای واعظی فردی متخصص‌،‌متدین و موثر و پرتلاش است و پیشتاز بازسازی مخابرات از ابتدای پیروزی انقلاب است در حالی که برنامه‌ریزی و مدیریت این بخش توسط کارشناسان خارجی انجام می‌شد او به این بخش ورود پیدا کرد و با تخصصی که در آن زمان در لیسانس برق،‌فوق‌لیسانس الکترونیک و دانشجوی مخابرات داشت با استفاده از نیروهای متخصص داخلی و تربیت آنها شروع جدیدی برای زیرساخت‌ها و خدمات به نقاط مختلف کشور بود.
وی افزود: خصوصا اینکه در ابتدای انقلاب جنگ تحمیلی به کشور تحمیل شده بوده و این مسئله نیازمند این بود که خدمات ارتباطاتی در مناطق جنگی وارد شود در همین راستا تعداد بسیاری از همکاران ایشان به درجه رفیع شهادت و یا جانبازی نائل شدند. از اقدامات دیگر ایشان توجه به محرومیت‌زدایی،‌توسعه خدمات ارتباطی و سوئیچ‌های شهری و بین‌شهری بود.
سبحانی‌فرد تاکید کرد: ایشان به بخش تولید و انتقال تکنولوژی آنالوگ به دیجیتال توجه ویژه‌ای داشتند و تحول شتابان به این بخش دادند.
این عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی بخش دیگری از سخنانش را به پاسخ به مخالفان وزیر پیشنهادی ارتباطات اختصاص داد و گفت: شما می‌گویید تخصص ایشان در زمانی بود که ما Maine frame داشتیم در حالی که ایشان در آن مقطع طراحی دیجیتال داشت. نمایندگانی که از استان فارس هستند می‌دانند صنایع الکترونیکی شیراز در زمان ایشان طراحی شد که در آن زمان بیش از 5 هزار نفر در آنجا اشتغال داشتند.
وی ادامه داد: شما می‌گویید در این هشت سال این بخش رشد داشته؛ در دو ماه پیش ما به همراه اعضای کمیسیون صنایع به بازدید صنایع مخابراتی که تا قبل از سال 84 ،‌ سه هزار شاغل داشت رفتیم. امروز 500 نفر در آنجا مشغول به کار هستند و صندوق صدقات تولید می‌کنند که جای تاسف دارد. آن زمان بحث دیجیتال طراحی شد و امروز این دو شرکت با 5 هزار جمعیت تعطیل شدند.
در صنایع مخابرات 500 نفر مشغول به کارند که متاسفانه صندوق صدقات تولید می‌کنند
سبحانی‌فرد خاطر نشان کرد: امروز با توجه به توسعه فناوری و نقش قدرت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی در این راستا با شناخت عمیقی که آقای روحانی از ایشان داشتند با توجه به تحصیلات و تخصص‌شان برای مسوولیت مهم از آقای واعظی دعوت کردند که ما از اینکه ایشان را معرفی کردند تشکر و قدردانی می‌کنیم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه آقای واعظی نشان می‌دهد که ایشان شناخت کافی نسبت به مسائل این حوزه دارد و به خوبی برای کاستی‌ها و مشکلات آن برنامه‌ریزی کرده‌اند. برنامه‌ریزی ایشان حول محور سند چشم‌انداز توسعه بوده است. ایجاد شبکه ملی اطلاعات در صدر ماده 46 آمده است که ایشان هم به خوبی به آن پرداخته است. ایجاد شبکه ملی اطلاعات بسیار مورد توجه و تاکید رهبری قرار گرفته و باید تا پایان سال گذشته انجام می‌شد اما معطل مانده است.
توجه به پهنای باند و اینترنت پرسرعت با استفاده از مشارکت بخش خصوصی با تقویت و کنترل نظارت حاکمیت، توسعه و سرمایه‌گذاری در بخش زیرساخت‌ها با مشارکت بخش خصوصی از مواردی بود که سبحانی‌فرد در برنامه‌های وزیر پیشنهادی اشاره کرد و گفت: اعتباراتی که در اختیار این وزارتخانه گذاشته‌ایم کفاف این سرمایه‌گذاری‌های را نمی‌کند مگر اینکه بخش خصوصی وارد شود و سرمایه‌گذاری کند منتهی در بخش زیرساخت‌ها تا به حال بخش خصوصی ورود پیدا نکرده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین به خدمات پستی پایه و گسترش بیشتر پست بانک‌ها در مراکز روستایی و شهرهای کوچک اشاره و تصریح کرد: خیلی از شهرهای کوچک بانک ندارند پست بانک باید به این مناطق برود تا مردم از خدمات آن بهره‌مند شوند.
مورد دیگری که سبحانی‌فرد از برنامه‌های وزیر پیشنهادی مطرح کرد توجه به حقوق و مطالبات مردم در برابر اپراتورها بود که موجب نارضایتی شهروندان شده است. او همچنین بر حضور موثر و فعال در مجامع بین‌المللی در حوزه‌های فناوری اطلاعات تاکید کرد.
سبحانی‌فرد همچنین خاطر نشان کرد: رسیدن به سهم دو درصد تولید ناخالص ملی از مسائلی است که مورد توجه واقع نشده است امروز سهم تولید به صفر رسیده لذا ایشان از طریق توسعه صنعت و تحقیقات و به کارگیری توانمندی‌های داخلی می‌تواند سهم قابل توجهی در تولید داشته باشد با حمایت از تولید داخلی شرکتهای دانش بنیان تقویت می‌شوند و اثرات تحریمی کاهش پیدا می‌کند.
این نماینده موافق وزیر پیشنهادی ارتباطات در پاسخ به یکی از مخالفان نیز گفت: مرکز تحقیقات توسط مجلس تصویب شده و شورای انقلاب آن را تصویب کرده در مصوبه اخیر هم تصویب شده که برگردد. ایسنا




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.