اخبار سبزوار پيام : خدماتي





اخبار » خدماتي / تاریخ خبر: 10 تير 1392 / کد مطلب: 6255 / نظرات: 0


30 درصد جمعیت عشایری سبزوار با تانکر سیار آبرسانی می شوند


30 درصد جمعیت عشایری سبزوار با تانکر سیار آبرسانی می شوند  رئیس اداره امور عشایر سبزوار گفت: آبرسانی به 30 درصد جمعیت عشایری این شهرستان با تانکر سیار انجام می شود.

به گزارش سبزوارپیام، محمد نبوی فرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان های سبزوار و خوشاب دارای 625 خانوار عشایری می باشند که 125 خانوار از این تعداد در خوشاب هستند.

وی اظهار داشت: سبزوار دارای هفت منطقه عشایری است که فقط منطقه نظرآباد دارای لوله کشی آب شرب است و بقیه مناطق با تانکر سیار آبرسانی می شوند.

وی احداث بند خاکی در ˈذوالفرخˈ و ˈشندˈ روداب برای مهار سیلابها و تغذیه قنوات و چاه های مالداری را از اولویت های مناطق عشایری در سال جاری ذکر کرد و گفت: مطالعات این طرح ها انجام شده و در صورت تامین اعتبار به اجرا گذاشته می شود.

وی افزود: با بهره برداری از این دو بند خاکی مشکل کمبود آب شرب دام و کشاورزی عشایر این شهرستان حل خواهد شد.

نبوی فرد، گفت: آبرسانی سیار به مناطق عشایری، احداث کانال انحرافی به طول دو هزار متر، نصب چهار آبگرمکن خورشیدی برای حمام های بهداشتی، احداث یک باب مسجد در محله دوچاهی روداب و اجرای طرح شبکه آب شرب بهداشتی چاه ˈشندˈ به طول 17 کیلومتر از جمله اقدامات سال گذشته در مناطق عشایری این شهرستان بوده است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.