اخبار سبزوار پيام : خدماتي





اخبار » خدماتي / تاریخ خبر: 17 آذر 1402 / کد مطلب: 15247 / نظرات: 0

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار:‌


دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به اهالی سه استان خدمات می‌دهد


دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به اهالی سه استان خدمات می‌دهد  رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت:‌ خدمات‌ این دانشگاه علاوه بر ۶ شهرستان غرب خراسان رضوی، برخی مناطق جنوب غرب استان و نیز شماری از شهرستان‌های خراسان شمالی و نیز استان سمنان را پوشش می‌دهد.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد سالاری  در آیین معارفه متخصصان جدیدالورود این دانشگاه اظهار کرد:‌ دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اکنون علاوه بر جمعیت افزون بر ۵۲۰ هزار نفری زیر پوشش در ۶ شهرستان سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد، بخشی از بار درمانی شهرستان‌های کاشمر و بردسکن در جنوب غربی استان، شهرستان‌های اسفراین، گرمه و جاجرم در خراسان شمالی و نیز شهرستان‌های میامی و شاهرود در استان سمنان را به دوش می کشد.

جذب ۲۶ پزشک متخصص جدید

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: با تلاش این دانشگاه در این مرحله ۲۶ پزشک متخصص جدید برای ارائه خدمات درمانی در غرب خراسان رضوی جذب شده و کار خود را آغاز کرده اند.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به اهالی سه استان خدمات می‌دهد

دکتر سالاری خاطرنشان کرد:‌ متخصصان جدید در ۱۴ رشته تخصصی شامل کودکان، پوست، زنان و زایمان، داخلی، قلب و عروق، مغز و اعصاب، گوش و حلق، بیهوشی، جراحی عمومی، جراحی کلیه، رادیولوژی، آسیب شناسی، روانپزشکی و ارتوپدی در مراکز درمانی این خطه مشغول خدمت شده اند که امید است با اضافه شدن این متخصصان، کیفیت خدمات درمانی ارائه شده به مردم منطقه بالاتر برود.

وی به برخی مشکلات و چالش های پیش روی نظام سلامت اشاره و تاکید کرد: دانشگاه برای حل مشکلات، نیازمند همکاری همه جانبه تمامی مسوولان و متخصصان است تا با همفکری و همدلی و ارائه راهکارهای مناسب، گام های اثربخشی برای رفع مشکلات حوزه سلامت برداشته شود.

دکتر محمد شوریده یزدی، سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز در این آیین با اشاره به برنامه ها و اهداف این معاونت گفت: حوزه زیر پوشش این دانشگاه شامل ۶ شهرستان از ۲۲ دانشگاه علوم پزشکی کشور بزرگتر است و دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به لحاظ تعدد مراکز درمانی رده ۱۶ را در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور دارد، که این وضعیت توجه ویژه وزارت بهداشت به لحاظ تامین نیرو و تجهیز بیمارستان ها را طلب می کند.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با پنج دانشکده پزشکی، پیراپزشکی، بهداشت، پرستاری و مامایی، پرستاری جوین در ۳۲ رشته کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای حرفه ای، دستیاری و رشته PHD و بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ دانشجو و ۱۵۴ عضو هیأت علمی در منطقه غرب خراسان رضوی فعال است.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.