اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 6 مهر 1390 / کد مطلب: 603 / نظرات: 0


رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران : 6850 نفر ازگنجينه شهداي سبزوار دركاروانسراي فرامرزخان بازديدكردند


 معاون مدير كل و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران سبزوار گفت: طي سال جاري تا كنون شش هزار و 850 نفر از غرفه گنجينه شهدا واقع در كاروانسراي فرامرزخان اين شهر بازديد كردند.  
 
به گزارش ايرنا ، 'عليرضا فيلسرايي'  با اشاره به افزايش شمار بازديد كنندگان از اين گنجينه در امسال نسبت به سال قبل افزود: در سال 89 در مجموع حدود 9 هزار و 230 نفر از اين گنجينه بازديد كرده بودند.
وي اظهار داشت: غرفه گنجينه شهدا با توجه به اهداف بنياد شهيد و امور ايثارگران در ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و با توجه به خالي بودن جاي اين گنجينه در موزه مردم شناسي سبزوار در سال 88 راه اندازي شد.
وي اين گنجينه را شامل تصاوير و آثاري از شهدا از جمله وصيت نامه ،كتب ادعيه و لوازم شخصي از جمله قران ،مهر و سجاده ،تسبيح ،لباس و ... ذكر كرد و گفت: اين گنجينه هر ساله بازنگري و آثار شهداي شهرستان به صورت دوره اي در آن قرار مي گيرد.
وي استقبال از گنجينه شهدا را با توجه به اعلام مسوولان موزه مردمشناسي سبزوار و مطالب درج شده در دفتر موجود در محل از سوي بازديد كنندگان خوب توصيف كرد.
غرفه گنجينه شهدا در قسمتي از كاروانسراي فرامرزخان سبزوار راه اندازي شده كه موزه هاي مردمشناسي و وقف هم در آن قرار دارند.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.