اخبار سبزوار پيام : سایر





اخبار » سایر / تاریخ خبر: 19 ارديبهشت 1392 / کد مطلب: 5924 / نظرات: 0


جهاد کشاورزی داورزن به مدیریت ارتقا یافت


معاون توسعه و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: بخش کشاورزی سهم زیادی در حماسه اقتصادی خواهد داشت .

مهندس اسماعیلی در مراسم معارفه اولین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داورزن در جمع مسئولان شهرستان داورزن وشوراهای اسلامی و کشاورزان و دامداران نمونه شهرستان  با بیان این مطلب افزود: در راستای منویات مقام معظم رهبری در اجرای حماسه اقتصادی بخش کشاورزی در ایجاد امنیت غذایی و اشتغال سهم فراوانی خواهد داشت .

وی شهرستان داورزن را دارای پتانسیلهای فراوان کشاورزی عنوان کرد و گفت: وجود 23 هزار و پانصد هکتار اراضی باغی و کشاورزی می تواند سهم قابل توجهی در تولیدات منطقه داشته باشد.

وی تولیدات گیاهان دارویی در منطقه را خاطر نشان شد و گفت: با رویکردهای جدید مدیریتی این شهرستان خواهد توانست قابلیتهای خود را یشتر از این در سطح استان نشان دهد.

این مسئول در ادامه سهم جهاد کشاورزی را در اشتغال خاطر نشان شد و گفت: 5/24 درصد از اشتغال استان در بخش کشاورزی اختصاص یافته است .

وی ایجاد برخی زیر ساختها  در  حوزه کشاورزی را یاد آور شدو گفت: اجرای سیستمهای نوین کشاورزی  در 6 هزار پروژه و با اعتباری بالغ بر 5 هزار و 700 میلیارد ریال  که در سال جاری به عینیت خواهد رسید.

معاون توسعه و منابع نیروی انسانی  اختصاص 57 هزار هکتار طرح مطالعاتی را خاطر نشان شد و گفت: در اجرای شبکه نوین آبیاری 32 هزار شبکه  با 2هزار و550 کیلومتر خط انتقال آب به بهره برداری رسیده است .

این مسئول با اشاره به اختصاص 30 هزار میلیارد ریال سهم اعتبارات این وزارت خانه اظهار امیدواری کرد تا با اختصاص اعتبار مناسب به استان سهم  ادارات شهرستان های جدید التاسیس نیز اختصاص یابد.

وی توسعه پروژه های گلخانه ای را یاد آور  شد و در ادامه گفت: با اجرای کشاورزی حفاظتی و با توجه به افزایش نرخها و تعرفه ها شاهد کاهش هزینه های تولید باشیم .

معاون سازمان جهاد کشاورزی و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار نیز در این مراسم با اشاره به زیر ساختهای لازم در این شهرستان گفت: خوشبختانه این شهرستان تا قبل از ارتقا دارای 3 مرکز جهاد کشاورزی بوده است .

مهندس محمد جواد ایزدیان با اشاره امکانات و نیروی انسانی لازم در این شهرستان تصریح کرد: البته این بدان معنا نیست که این شهرستان جدید التاسی نیازمند همکاری و مساعدت سازمان نخواهد بود.

وی ظرفیتهای لازم در این شهرستان را برشمرد و گفت: این شهرستان با توجه به استعداد ها و پتانسلهای موجود در بخش زراعی و باغی می تواند زمینه های پیشرفت خوبی  داشته باشد.

بخشدار مرکزی شهرستان داورزن نیز در سخنانی قابلیتها و توانمندیهای این شهرستان در بخش کشاورزی را خوب عنوان کرد و گفت: با استفاده از سیستمهای نوین کشاورزی و یکپارچه سازی اراضی علاوه بر استفاده بهینه از امکانات تولیدات نیز افزایش خواهد یافت .

علی اصغر عین آبادی استقرار مدیریت  جهاد کشاورزی را به عنوان اولین اداره بعد از استقرار فرمانداری به فال نیک گرفت و افزود: ادارات کل و سازمانها نیز با اقدامات سریع خود در جهت استقرار ادارات مختلف  می توانند در جهت خدمت رسانی به مردم این شهرستان جلوه هایی از خدمت رسانی را به نمایش بگذارند.

در پایان نیز مهندس حسین تاج آبادی که پیش از این به عنوان رئیس مرکز جهاد کشاورزی داورزن بود به عنوان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داورزن معرفی گردید.

  





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.