اخبار سبزوار پيام : سایر





اخبار » سایر / تاریخ خبر: 30 شهريور 1390 / کد مطلب: 533 / نظرات: 0


پنجمین شورای اداری سبزوار در سال 90 به روایت روزنامه خراسان


در شوراي اداري سبزوار مطرح شد

تاکيد فرماندار بر دگرگوني چهره سبزوار تا پايان سال

خراسان رضوي - مورخ چهارشنبه 1390/06/30 شماره انتشار 17938

نويسنده: مهرنيا

معاون استاندار و فرماندار ويژه سبزوار گفت: اگر مردم انتظار عمران شهر و داشتن فضاي سبز، آسفالت، مبلمان شهري و ورودي هاي مناسب و در شان اين شهر را از شهرداري دارند، بايد حقوق شهروندي را به اين سازمان پرداخت کنند.

 قاسم شعباني عطار در پنجمين نشست شوراي اداري سبزوار در سال ۹۰ ضمن معارفه شهردار جديد سبزوار افزود: هر شهروند بايد هزينه زندگي در شهر را به شهرداري بپردازد که مبلغي که به اين عنوان در سبزوار پرداخت مي شود، بسيار ناچيز است.

وي اين مشکل را در حالي دانست که وجود منابع مالي در اين شهرستان قابل توجه است.

فرماندار سبزوار همچنين تاکيد کرد: طي ۴ ماه آينده و حداکثر تا پايان امسال چهره شهر سبزوار بايد با همت شهردار جديد اين شهر و کمک شوراي اسلامي شهر متحول شود.

 وي افزود: در زمينه ايجاد فضاي سبز، پارک ها، رفت وروب معابر و جمع آوري زباله، بهسازي ورودي ها و مبلمان شهري بايد شاهد تحول و دگرگوني در اين شهر باشيم.

وي با بيان اين که شهرداري به تنهايي توان کشيدن بار سنگين مديريت شهري را ندارد، بر تعامل و همکاري همه مديران دستگاه هاي اجرايي با شهرداري تاکيد کرد و از ادارات سبزوار خواست، بدهي هاي خود را به شهرداري تا حد ممکن پرداخت کنند.

مهندس شعباني در بخش ديگري از سخنانش بومي بودن، شناخت نسبت به مسائل و مشکلات شهر، آشنايي با روحيات مردم از نظر اجتماعي و کسب تجربه از دوران عضويت در شوراي اسلامي شهر را از ويژگي هاي حسين مقصودي شهردار جديد سبزوار برشمرد.

 

اختصاص ۲۳۰ پروژه با اعتبار ۲۳۰ ميليارد ريال به سبزوار

فرماندار سبزوار از تبادل موافقت نامه مربوط به بيش از ۲۳۰ پروژه با اعتباري بالغ بر ۲۳۰ ميليارد ريال از محل اعتبارات تملک دارايي امسال اين شهرستان خبر داد و افزود: بيش از ۴۵ درصد اعتبارات عمراني اين شهرستان تخصيص داده شده است.

وي اضافه کرد: اين رقم اعتبار اوليه اي است که ابلاغ شده است و به طور قطع در ادامه سال اعتبارات قابل توجهي به اين شهرستان اختصاص مي يابد.

 فرماندار سبزوار خواستار تسريع در آغاز عمليات اجرايي پروژ ه هاي شهرستان قبل از آغاز سرما شد و ابراز اميدواري کرد، در سال جاري هيچ رقمي از اعتبارات اين شهرستان برگشت نخورد.

 

آغاز فعاليت دانشکده علوم قرآني

شعباني با اشاره به افتتاح دانشکده علوم قرآني سبزوار با حضور وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: شهرستان براي تامين فضاي مورد نياز و هزينه هاي جاري اين دانشکده به مدت ۲ سال تعهد داده است.

وي با اشاره با فراهم شدن مقدمات کار گفت: اين دانشکده از ابتداي مهر امسال حدود ۶۰ دانشجو مي پذيرد. وي در آستانه آغاز سال تحصيلي جديد از مديران و به ويژه شهرداري ها خواست تا فضا را به نحو مناسبي براي اين ايام آماده کنند.

معاون استاندار خراسان رضوي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اين که تعهد امسال سبزوار ايجاد ۱۲ هزار و ۳۰۰ شغل جديد و ۵ هزارو۸۰۰ شغل خانگي است، گفت: با تلاش و همت مديران ودستگاه هاي اجرايي، مساعدت بانک ها، ورود سرمايه گذاران و بسيج همه امکانات شهرستان تحقق اين امر شدني است.

 وي با بيان اين که سبزوار امسال مبلغي را براي کمک به حرمين عسکريين(ع) به استان تعهد داده است خواستار تلاش روحانيون، ائمه جمعه، بخشداران، دهياران و جمع آوري کمک هاي مردمي شد.

وي با بيان اين که تاکنون ۳۰ درصد از تعهد سبزوار در اين مورد محقق شده است، افزود: بنا داريم تا ۳ ماه آينده اين تعهد را به طور کامل عملي کنيم.

فرماندار ويژه سبزوار گفت: مقدمات و زمينه لازم براي اجراي سرشماري نفوس ومسکن در اين شهرستان فراهم شده و امکانات براي اين منظور بسيج شده است.

 وي زمان اجراي اين سرشماري را از دوم تا ۲۲ آبان ذکر کرد و با اشاره به صدور احکام لازم گفت: فرماندار به عنوان رئيس سرشماري نفوس و مسکن و معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرمانداري به عنوان معاون اجرايي سرشماري تعيين شده اند.

وي آمار را مبناي همه تصميم گيري ها، تصميم سازي ها و برنامه ريزي هاي نظام، کشور، استان و روستاها برشمرد و با تاکيد بر لزوم ارائه آمار درست، از مردم خواست همکاري و تعامل خوبي با ماموران سرشماري داشته باشند.

شعباني از ارتقاي تامين اجتماعي سبزوار به تيپ يک هم خبر داد و ابراز اميدواري کرد، اين ارتقا منشاء خدمات بيشتري به افراد تحت پوشش تامين اجتماعي در شهرستان باشد.

نماينده عالي دولت در سبزوار گفت: دوران دفاع مقدس نقطه عطفي در تاريخ انقلاب اسلامي ايران است و اگر از کنار هفته دفاع مقدس بي اعتنا بگذريم گناهي نابخشودني است.

وي با بيان اين که ملت ايران هيچ گاه نبايد فداکاري ها، رشادت ها و شهادت طلبي هاي رزمندگان را در اين دوران از ياد ببرد، افزود: همه مديران و کارکنان دستگاه هاي اجرايي و مردم بايد براي اين هفته به طور جدي برنامه ريزي کنند.

وي اضافه کرد: اگر امروز شاهد بيداري اسلامي در کشورهاي منطقه و برگزاري اجلاس بيداري اسلامي در کشورمان هستيم، همه اين افتخارات مرهون هشت  سال دفاع مقدس است.

 

ميزباني خوب در دهه کرامت

فرماندار سبزوار با گراميداشت دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و ولادت حضرت علي بن موسي الرضا(ع) در اين ايام گفت: وجود بارگاه امام رضا(ع) و امامزادگان در کشور مايه افتخار است.

 وي با بيان اين که براي اين دهه از هفتم تا هفدهم مهرماه برنامه هاي خوبي پيش بيني شده است گفت: همه تلاش خود را براي ميزباني خوب زائراني که از سبزوار به عنوان دروازه ورودي به قطعه اي از بهشت عازم مشهدالرضا مي شوند، به کار خواهيم بست.

وي ضمن تبريک هفته نيروي انتظامي به سبزپوشان اين نيرو، از ارائه خدمات شبانه روزي توسط نيروي انتظامي به مردم با وجود همه محدوديت ها تشکر کرد.

 اين مسئول از زحمات دستگاه هاي فعال در برگزاري برنامه هاي غني سازي اوقات فراغت و تعدادي از مديران سبزوار براي کسب موفقيت در حوزه هاي کاري تقدير کرد.

 معاون اجرايي سرشماري نفوس و مسکن سبزوار هم گفت: ۴۴۲ نفر با ستاد سرشماري نفوس و مسکن اين شهرستان همکاري دارند.

محمد کلاته اظهار داشت: يک هزارو ۸۴۱ نفر براي شرکت در اجراي سرشماري نفوس و مسکن سال ۹۰ به صورت اينترنتي در اين شهرستان ثبت نام کرده اند.

در اين نشست حسين مقصودي به عنوان شهردار جديد سبزوار، خليلي به عنوان شهردار جديد روداب و انبيايي به عنوان مدير جديد امور برق سبزوار معرفي شدند و از زحمات مسئولان سابق اين پست ها تقدير شد.

تعدادي از مديران دستگاه هاي اجرايي و ديگر مسئولان سبزوار هم در اين نشست از برنامه هاي آينده و فعاليت هاي خود گزارشي ارائه کردند.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.