اخبار سبزوار پيام :





اخبار » / تاریخ خبر: 30 شهريور 1390 / کد مطلب: 532 / نظرات: 0

رييس دانشگاه تربيت معلم سبزوار:


امسال چهار رشته دكترا به اين دانشگاه اضافه مي شود


امسال چهار رشته دكترا به اين دانشگاه اضافه مي شود   رييس دانشگاه تربيت معلم سبزوار از اضافه شدن چهار رشته دكترا به رشته هاي اين دانشگاه در امسال خبر داد و گفت: حدود 40 رشته كارشناسي ارشد هم در اين دانشگاه تدريس مي شود.

 دكتر 'عباس محمديان' رشته هاي جديد دكتراي اين دانشگاه را شامل فيزيولوژي ورزش ، رياضي ، مهندسي پزشكي و ادبيات فارسي عنوان كرد.
وي افزود: پيش از اين دانشگاه تربيت معلم سبزوار فقط دو رشته مهندسي برق و ادبيات عرب را در مقطع دكترا داشت.
وي نقش دانشگاه ها و تحصيلات تكميلي درتوسعه شهرستان را خاطر نشان كرد و گفت: امسال حدود 26 هزار دانشجو در شهرستان سبزوار مشغول به تحصيل مي شوند و حدود 400 عضو هيات علمي هم در اين رابطه فعاليت دارند.
رييس دانشگاه تربيت معلم سبزوار گفت: اگر از ظرفيت وجود متخصصان در شهرستان به جا استفاده شود نقش قابل توجهي در توسعه سبزوار خواهد داشت.
وي تشكيل شوراي راهبردي توسعه شهرستان سبزوار با همت دانشگاه و با استفاه از بخش خصوصي را نمونه اي از نقش مهم دانشگاه ها برشمرد و گفت: طرح توسعه شهرستان در كارگروه هاي تشكيل شده در اين شورا در حال بررسي است.
اين مسوول يكي از رسالت هاي بزرگ دانشگاه ها را رسالت فرهنگي ذكر كرد و با اشاره به وجود برخي ناهنجاري هاي فكر ي و فرهنگي گفت: اينگونه ناهنجاري ها در دانشگاه تربيت ملم سبزوار بسيار كمتر است و تلاش كرده ايم آن را به حداقل برسانيم.
وي افزايش تعداد دانشجويان كشور از دو ميليون به چهار ميليون نفر طي پنج سال اخير ،پذيرش 70 درصد شركت كنندگان كنكور در دانشگاه ها ، پذيرش حدود 50 هزار نفر در مقطع كارشناسي ارشد و حدود 10 هزار نفر در مقطع دكترا را بخشي از ظرفيت هاي آموزش عالي كشور برشمرد .
دكتر محمديان با اشاره به توجه خاص به دانشگاه ها از نظر كمي و كيفي پس از پيروزي انقلاب گفت: در آينده نه چندان دور صندلي خالي در دانشگاه ها خواهيم داشت و با حذف كنكور دانش آموزان علاقمند امكان ادامه تحصيل در دانشگاه را خواهند داشت .
وي اين امر را موجب ارتقاي سطح علمي و فرهنگي كشور عنوان كرد و افزود: اگر افراد در هر رشته و فني تحصيلكرده دانشگاه باشند به طور قطع در كار خود موفق تر خواهند بود.
اين مسوول يكي از رسالت هاي مهم دانشگاه ها و نيز حوزه هاي علميه را زمينه سازي پيشرفت ، توسعه ، خوداتكايي ، خودباوري و حتي از نگاه ديني انسان سازي و تمدن سازي عنوان كرد.
وي افزود: پايه همه پيشرفت ها انسان سازي است و يكي از وظايف اصلي دانشگاه ها ساخت انسان با فضيلت و متدين است.
منبع :ایرنا




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.