اخبار سبزوار پيام : سایر





اخبار » سایر / تاریخ خبر: 23 بهمن 1391 / کد مطلب: 5314 / نظرات: 1

دکتر محمد رضا محسنی ثانی/


داورزن استعداد های فراوانی برای توسعه دارد


داورزن استعداد های فراوانی برای توسعه دارد نماینده مردم شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب ، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی ، گفت : شهرستان تازه تأسیس داورزن استعداد های فراوانی برای توسعه دارد.
به گزارش روابط عمومی وبسایت دکتر محسنی ثانی ، وی ضمن تبریک استقرار فرمانداری در شهرستان داورزن ادامه داد : فرآیند ارتقاء بخش های مختلف سبزوار بزرگ به شهرستان های مستقل ، فعالیتی طولانی مدت و بسیار زیرساختی بود که خوشبختانه در مدت ۴ سال تلاش شبانه روزی ، این توفیق به دست آمد که ۴ شهرستان جوین ، جغتای ، خوشاب و داورزن به طور کامل مستقل شوند و مسیر توسعه خود را بپیمایند.
وی سپس اطمینان خاطر داد ، که پیگیری های لازم برای استقرار فرمانداری ششتمد نیز در حال انجام است .
نماینده مردم همچنین اظهار داشت : با وجود تأسیس شهرستان های متعدد در غرب خراسان رضوی هم اکنون موتور توسعه این منطقه با سرعت بیشتری از همیشه در حال حرکت و فعالیت است.
دکتر محسنی سپس به شماری از توانمندی های شهرستان داورزن اشاره کرد و گفت : این شهرستان به عنوان اصلی ترین دروازه ورودی خراسان رضوی از مسیر جاده پرتردد تهران است و از همین حیث شانس های زیادی برای توسعه دارد.
وی ادامه داد : با توجه به همین موقعیت جغرافیایی داورزن و نیز با کمک توانمندی های تاریخی و فرهنگی این منطقه به عنوان زادگاه بزرگان و اندیشمندان و خاستگاه نهضت ملی مذهبی سربداران ، باید جهت توسعه صنعت گردشگری در داورزن سرمایه گذاری کرد.
وی وجود روستاهای تاریخی مهر ، مزینان ، باشتین با کاروانسراهای قدیمی و جاذبه هایی نظیر زیارتگاه امام زاده سلطان سیدقریش شملق ، باقی مانده های آتشکده آذربرزین مهر و سایر بناهای تاریخی در این شهرستان را از دیگر سرمایه های ارزشمندی دانست که با توجه صحیح و کافی به این توانمندی ها می توان بستر رونق گردشگری داخلی و خارجی را در داورزن فراهم آورد.
وی همچنین گفت : داورزن علی رغم داشتن موقعیت بیابانی و قرار گرفتن در حاشیه کویر ، به لحاظ تولید برخی محصولات با کیفیت زراعی و برخورداری نیز از استعداد مناسبی برخوردار است و باید به شیوه های نوین کشاورزی در این شهرستان توجه شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان بر لزوم استقرار آن دسته از صنایع مادر در داورزن که با توانمندی های منطقه ای تناسب دارند ، تأکید کرد و گفت : مسوولان محلی باید به سرعت شرایطی را فراهم آورند که سرمایه گذاران بخش صنعت ، برای سرمایه گذاری در این شهرستان تازه تأسیس رغبت نشان دهند.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.