اخبار سبزوار پيام : سایر





اخبار » سایر / تاریخ خبر: 2 بهمن 1391 / کد مطلب: 5073 / نظرات: 0


بخش كشاورزی سبزوار 56 درصد برق توزیع شده این شهرستان را مصرف می كنند


بخش كشاورزی سبزوار 56 درصد برق توزیع شده این شهرستان را مصرف می كنند     
 رییس اداره خدمات مشتركین مدیریت برق سبزوار گفت : 1/2 درصد از مشتركان بخش كشاورزی این شهرستان، 56 درصد انرژی برق توزیع شده را مصرف می كنند.
 به گزارش سبزوارپیام ، 'عباس دلیری ' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: شهرستان سبزوار دارای 147 هزار و 564 مشترك برق است كه از این تعداد یك هزار و 664 مشترك در بخش كشاورزی هستند.

وی با اظهار اینكه كل مشتركین این شهرستان از ابتدای امسال تاكنون 529 میلیون و 882 هزار و 749 كیلو وات ساعت مصرف برق داشته اند،افزود : از این میزان 292 میلیون و 428 هزار و 72 كیلو وات ساعت در بخش كشاورزی سبزوار برق مصرف شده است .

وی انتخاب پمپ ها و موتورهای با راندمان بالا ، سرویس و تعمیر مرتب تجهیزات جهت افزایش راندمان ، آبیاری در ساعات غیرپیك ، استفاده از كانال های بتونی بجای كانال های سنتی موجود و استفاده از استخر و مخازن آب برای ذخیره آب برای بهره برداری در زمان پیك مصرف شبكه (ساعات اولیه شب) را از جمله راهكارهای بهینه سازی مصرف برق در بخش كشاورزی عنوان كرد.

رییس اداره خدمات مشتركین مدیریت برق سبزوار همچنین عمده مصرف برق در بخش كشاورزی را چاه های كشاورزی و پمپاژهای آب شرب در این بخش دانست.

او گفت : نصب خازن ( وسیله ای كه انرژی مورد نیاز موتور را در زمان اوج بار مصرف تامین می كند ) بر روی موتورها در بهینه سازی مصرف انرژی چاه های آب كشاورزی بسیار موثر است .

دلیری افزود : انتخاب خازنی با ظرفیت مناسب علاوه بر اینكه هزینه برق مصرفی را كاهش می دهد موجب آزادسازی ظرفیت شبكه سراسری برق نیز می شود كه این امر كمك موثری به تامین برق مطمئن برای همه مشتركان می كند.

وی با اظهار اینكه استفاده از برق در ساعات اوج مصرف بهای بالاتری دارد از مشتركان بخش كشاوزی شهرستان خواست به منظور كمك به استمرار جریان برق سایر مشتركان و كاهش بهای برق مصرفی ، در این ساعات از روشن ماندن بیهوده موتور چاه خودداری و از استخر ذخیره آب استفاده كنند.
 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.