اخبار سبزوار پيام : عمراني





اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 26 دي 1391 / کد مطلب: 5032 / نظرات: 0


سبحانی‎فر : احداث دومین تصفیه خانه فاضلاب سبزوار در آینده نزدیک


سبحانی‎فر : احداث دومین تصفیه خانه فاضلاب سبزوار در آینده نزدیک
 نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی از احداث دومین تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان در آینده نزدیک در توحید شهر این شهرستان خبر داد.
 
 به گزارش سبزوارپیام علی سبحانی‎فر در گفت‎وگو با  فارس اظهار داشت: سیستم فاضلاب شهری سبزوار بسیار قدیمی است، قدمت این سیستم در برخی از نقاط شهری به بیش از  30 تا 70 سال می‎رسد.

وی ادامه داد: متاسفانه شبکه آبرسانی سبزوار نیز به همین معضل گرفتار است و جای بسیار نگرانی دارد، چرا که پوسیدگی این شبکه و همجواری آن با شبکه سیستم فاضلاب می‎تواند به یک بحران جدی تبدیل شود.

سبحانی فر با ابراز امیدواری از ترمیم، بازسازی و نو سازی این سیستم، خواستار اختصاص اعتبار بالا به این پروژه مهم شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه شبکه فاضلاب سبزوار در حال حاضر تنها با یک تصفیه خانه در حال فعالیت است که این تصفیه خانه با توجه به حجم جمعیتی شهرستان پاسخگو نیست و می‎طلبد دومین واحد تصفیه خانه نیز در این شهرستان بزرگ ایجاد و راه‎اندازی شود.

این نماینده مجلس از فاضلاب توحید شهر سبزوار بعنوان یکی دیگر از معضلات این شهرستان یاد کرد و اظهار داشت: با توجه به جمعیت بالغ بر 20 هزار نفری این شهرک و نیز الحاق 5 هزار واحد مسکن مهر تا پایان دولت دهم، قطعا به دلیل عدم وجود شبکه فاضلاب در این نقطه از شهر سبزوار ، مشکل اساسی بوجود خواهد آورد.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد گفت: با پیگیری‌های لازم، بالغ بر 750 میلیارد ریال برای بهسازی و نو سازی شبکه آبرسانی و فاضلاب سبزوار و نیز احداث تصفیه خانه دوم در توحید شهر اعتبار در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم سبزوار خاطرنشان کرد: خوشبختانه با مکاتبات فراوانی که با سازمان آب و وزیر نیرو داشته‎ام و همچنین طرح موضوع در جلسه‎ای که هفته گذشته با رییس جمهور داشتم، این موارد را بطور مفصل به اطلاع دکتر احمدی نژاد رساندم و او هم طی نامه‎ای به وزیران نیرو و مسکن و شهرسازی و استاندار خراسان‌رضوی دستور رسیدگی فوری و جدی فاضلاب سبزوار و معضل تصفیه خانه توحید شهر را صادر نموده.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.