اخبار سبزوار پيام : سایر





اخبار » سایر / تاریخ خبر: 10 دي 1391 / کد مطلب: 4855 / نظرات: 0


بخشدار مركزی خوشاب : برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان بایستی كار و جاذبه ایجاد شود


بخشدار مركزی خوشاب : برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان بایستی كار و جاذبه ایجاد شود
بخشدار مركزی خوشاب گفت : برای ماندگاری و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها بایستی برای آنان كار و جاذبه ایجاد شود.


به گزارش سبزوارپیام،' محمد قوی بازو ' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : برای ایجاد زمینه اشتغال و فراهم كردن زیرساخت های توسعه در روستاها بایستی برنامه ریزی شود.

وی اظهار داشت : شوراهای اسلامی و دهیاران می توانند در جلوگیری از مهاجرت های روستاییان نقش موثری داشته باشند و مردم را به زندگی در زادگاه خود علاقمند سازند.

وی بهترین راهكار برای جلوگیری از مهاجرت ها را ایجاد نواحی صنعتی در روستاها و توسعه كشاورزی و دامپروری عنوان كرد و افزود : بخش زیادی از مهاجرت ها به دلیل نبود فرصت های اشتغال ، امكانات ادامه تحصیل و ضعف زیرساخت ها در روستاها انجام می شود.

بخشدار مركزی خوشاب با اشاره به اعطای تسهیلات كشاورزی به روستاییان، گفت : خوشبختانه فعالیت هایی از طریق جهاد كشاورزی انجام شده ولی لازم است در این زمینه با همت مسوولان و سایر دستگاه های اجرایی هم در این راستا برنامه ریزی شود.

قوی بازو با بیان اینكه امكانات و بستر سرمایه گذاری در شهرستان خوشاب آماده است، اظهار داشت : از حضور سرمایه گذاران برای اشتغال جوانان حمایت می كنیم .

وی با اظهار اینكه بخش مركزی شهرستان خوشاب دارای استعداد بالقوه در بخش كشاورزی و دامپروری است،گفت : یكی از بهترین روش های توسعه اشتغال و افزایش درآمدهای غیر كشاورزی در مناطق روستایی، ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تكمیلی كشاورزی و صنایع روستایی است.

بخشدار مركزی خوشاب ایجاد صنایع تبدیلی و تكمیلی را مؤثر ترین راهكار برای كاهش حجم ضایعات كشاورزی دانست و گفت :صنایع تبدیلی ، احداث مراكز جمع آوری شیر و كارگاه های تولید لبنیات وفرآورده های دامی در این منطقه كاربرد خوبی دارد. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.