اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 25 آذر 1391 / کد مطلب: 4664 / نظرات: 0


مشاور شهردار سبزوار:مسوولان به امر پژوهش و فعالیت های علمی توجه بیشتری كنند


 مشاور شهردار سبزوار گفت : مسوولان به امر پژوهش و فعالیت های علمی توجه بیشتری كنند.
  به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، محسن حجاز امروز در جمع خبرنگاران افزود: دروس علوم پایه (شیمی، فیزیك و...) كه همراه با آزمایش و پژوهش است بها داده نشده و مسوولان حاضر نیستند در این زمینه همكاری و هزینه كنند.

وی گفت : پژوهش فعالیتی منسجم و علمی برای رسیدن به شناختی روشن تر و دقیق تر از مفاهیم پیرامون ما می باشد.

وی با اظهار اینكه در دنیای امروز دانش و فراگیری دانش از محورها و شاخص های اصلی پیشرفت و تعالی هر جامعه به شمار می رود، افزود: به طور كلی پژوهش راهی برای گسترش مرزهای علم و دانش و باز نمودن افق های تازه برای آیندگان است.

حجاز گفت : در حقیقت سطح دانش به میزان تولید، مصرف علم و اطلاعات، گسترش دانش، دسترسی سریع و آسان به منابع علمی موثق وابسته است.

مشاور شهردار سبزوار با بیان اینكه یكی از عوامل پیشرفت در كشورهای توسعه یافته توجه خاص به امر پژوهش است، افزود: هر نوع پیشرفت علمی ارتباط مستقیم با تحقیقات علمی دارد و در خیلی از كشورهای توسعه یافته بخش قابل توجهی از درآمد ناخالص ملی خود را برای این امر اختصاص داده اند.

وی ادامه داد: پژوهش می تواند جلوی بسیاری از دوباره كاری ها و اتلاف وقت ها را بگیرد و پشتوانه ای برای تحقیقات و برنامه ریزی های بلند مدت باشد.

وی خواستار توجه بیشتر مسوولان شهری در امر پژوهش شد و گفت: لازم است كه مسوولان آموزشی تنها به مطالب تئوری كتاب ها اكتفا نكنند و در زمینه تجهیز پژوهش سراها و جشنواره های متعدد علمی تلاش بیشتری كنند. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.